La Sailfish Half Triatló de Berga no es tornarà a organitzar a la ciutat, si no hi ha canvis, per motius econòmic si logístics. Així ho van afirmar la setmana passada els seus organitzadors en declaracions a NacióBerguedà. No obstant això, i segons ha explicat a aquest diari l'Ajuntament de Berga, per la seva part no s'ha retallat cap ajuda relacionada amb aquesta cursa, ni tampoc cap servei.
Tal com han explicat des del consistori berguedà, l'Ajuntament ha mantingut les ajudes directes de la Diputació de Barcelona cap a la cursa, i també la col·laboració logística que s'hi aportava. Entre aquesta, el personal de la brigada per a realitzar tasques de muntatge i desmuntatge, el servei de seguretat privada i la Policia Local.
"Evidentment que la Sailfish marxi de Berga ha estat una mala notícia per a la ciutat", han declarat. Més enllà d'aquí, però, la decisió és de la pròpia empresa organitzadora, que també ha hagut de valorar aspectes de mobilitat, com ara el tall que cada any s'havia de realitzar a la carretera C-16.
Aquest, doncs, sembla que ha estat un dels problemes principals de la cursa, ja que la Sailfish passava per diversos municipis, amb un traçat específic sobretot pel que feia al circuit de bicicleta, que requeria una important despesa logística en carreteres. Per altra banda, la C-16 és un eix vertebrador de la comarca complicat de gestionar, amb un gran nombre de vehicles, sobretot durant el cap de setmana.
Segons va explicar l'organitzador de la prova, Moisès Gangolells, la decisió de no tornar-la a organitzar va ser d'ells mateixos, malgrat siguin, per altra banda, "els primers interessats" en mantenir-la, va dir. En aquest punt, però, no veia possible modificar el recorregut perquè no passés per la C-16, ja que perdria les característiques amb les quals va ser creada.
Davant d'aquesta situació, diverses persones i partits polítics han fet una crida per mantenir la cursa, que cada any aplega més de 800 participants. Des de l'àmbit cutural i ciutadà, el músic Llibert Fortuny i Laura Gómez han iniciat una campanya per salvar-la. I des de la vessant política, el grup municipal de CDC ja ha demanat a l'Ajuntament de Berga que faci el possible perquè es pugui tornar a organitzar.
L'Ajuntament de Berga assegura que no s'ha retallat cap ajuda ni subvenció a la Sailfish
El consistori berguedà considera una "mala notícia" que la cursa es deixi de fer
ARA A PORTADA
-
Els grups ecologistes participaran en la campanya informativa de la consulta per la central reversible Redacció
-
-
Una batuda de senglar en temps de pesta: «Hem passat d'assassins a herois» Arnau Urgell i Vidal | Hugo Fernández Alcaraz
-
Cinc clubs esportius de Berga tornen a sumar esforços per la celebració de la Quina Berguedana Redacció
-
Els canvis previstos en la composició del plenari de l'Ajuntament de Berga pel trencament de BeGI Lídia López
Publicat el 29 de novembre de 2016 a les 20:00
Et pot interessar
-
Societat
El peatge del Túnel del Cadí s'encarirà un 2,82% el 2026
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 13 i 14 de desembre
-
Societat
La Nou i Vilada posen data a la consulta sobre la central reversible de la Baells
-
Societat
Un aniversari d'èxit: la campanya de la Cuina del Bolet clou amb registres de rècord
-
Societat
Bergacomercial celebra Nadal amb una desena d'activitats, dinàmiques i sortejos
-
Societat
El Projecte Prisma clou consolidant els models de bioeconomia circular a partir de la fusta
