L'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, ha condemnat enèrgicament aquest dilluns en una compareixença davant dels mitjans, l'agressió que dos joves homosexuals van patir aquest dissabte de matinada davant de la discoteca de Berga La General, després de fer-se un petó en públic. Venturós ha lamentat aquest "fet aïllat" a Berga, i ha assegurat que l'Ajuntament posarà a disposició tots els "mecanismes de suport" que es requereixin.
Així mateix, l'alcaldessa ha afirmat que estudiaran emprendre accions legals, en funció de com evolucioni aquest aspecte a nivell judicial: "S'estudiarà amb determinació".
Per a Venturós, aquesta agressió homòfoba a dues persones és un fet que atempta contra la pròpia sexualitat i l'expressió d'aquesta en llibertat. Per això, ha afirmat que qualsevol acte discriminatori com aquest s'ha "d'eradicar" de la societat, mitjançant un treball individual, però també conjunt i compromès des de les institucions. Al consistori berguedà, per exemple, es treballa dins d'una xarxa de municipis contra la LGTBIfòbia, i també hi ha en vigència el marc legal, amb tot un seguit de mecanismes a disposició.
"Aquest és un fet aïllat a Berga, però no és un fet anecdòtic a nivell social", ha destacat. De fet, ha dit, a Catalunya hi ha diversos casos, amb un "estigma" i un "pensament solidificat" que cal eradicar: "En ple segle XXI és absolutament lamentable".
Davant d'aquesta situació, el consistori demana que tothom s'impliqui, i a la població que participi a la concentració que hi ha convocada aquest dilluns al vespre a la plaça de Sant Pere.
L'alcaldessa de Berga no descarta que el consistori emprengui accions legals contra l'agressió homòfoba
Montse Venturós assegura que a Berga és un "cas aïllat", però que en el conjunt de la societat és un "estigma" més concurrent
Ara a portada
Publicat el 13 de març de 2017 a les 11:29
Actualitzat el 13 de març de 2017 a les 11:49
Et pot interessar
-
Societat La Diputació concedeix 2,7 milions d'euros del Catàleg de serveis 2025 al Berguedà
-
Societat Comencen les obres a la carretera B-420, entre Navès i l'Espunyola
-
Societat La Milla del Berguedà supera els 600 participants
-
Societat Puig-reig engega la licitació dels serveis de recollida de residus