Aquesta setmana s’ha donat a conèixer el projecte Algèmica Sport Team, una nova iniciativa que pretén fomentar l‘adquisició d’uns hàbits saludables entre els amants del trail running i de l’esport en general, a través de la formació d’un equip d’atletes i d’un pla pilot. La idea està impulsada pel Centre de Teràpies Algèmica (Maria Cosp), ubicat a Berga.
L’equip de curses de muntanya, format per un conjunt d’atletes d’un nivell competitiu destacat, s’estrenarà el dia 24 de setembre coincidint amb la disputa de la Salomon Ultra Pirineu. Els integrants han acceptat participar en un pla pilot per desenvolupar i implementar una sèrie de circuits terapèutics basats en la salut esportiva integrativa.
Gràcies a això, tots ells es beneficien d’una estratègia integral d’assessorament esportiu feta a mida que els permet optimitzar els seus resultats esportius a mitjà i a llarg termini, gaudint al màxim de la seva pràctica esportiva. Els integrants del nou equip són Josep Rovira, Clàudia Sabata, Jordi Noguera, Marc Vilà i Jordi Massaguer.
Algèmica té dos objectius: conscienciar els esportistes (ja siguin professionals, semiprofessionals o aficionats) de la importància que té gaudir d’un seguiment estructural, nutricional, metabòlic i biomecànic adequat a les necessitats concretes del seu organisme i; per altra banda, mentalitzar-los de fins a quin punt una mala praxis esportiva pot repercutir negativament en el seu rendiment i en la seva salut.
Durant els dies 22 i 23 de setembre, Algèmica estarà a la Fira que s’organitza en el marc de l’Ultra Pirineu per donar a conèixer el projecte més a fons. Els terapeutes portaran a terme allà una tasca informativa i d’assessorament.
Neix Algèmica Sport Team a Berga, el primer equip de trail que vetlla per la salut
Societat
El Centre de Teràpies Algèmica (Maria Cosp) de Berga impulsa la iniciativa |L’equip s’estrenarà a la Salomon Ultra Pirineu
ARA A PORTADA
-
-
Energia Primera actuació clau sobre el terreny de la futura central de la Baells Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat El Berguedà impulsa una càtedra per «potenciar el desenvolupament del territori» Eloi Martí
Publicat el
20 de setembre de 2016 a
les 18:47
Actualitzat el
20 de setembre de 2016 a les
18:49
Et pot interessar
-
Societat
L'Hospital de Berga llança un projecte per a la rehabilitació a casa amb vídeos i exercicis guiats
-
Societat
L’Hospital de Berga tindrà l'única ressonància magnètica pública de la comarca
-
Societat De fregar la medalla als Jocs Olímpics a la Patum: l'any inoblidable d'Ot Ferrer
-
Societat
Les tempestes amenacen la Patum de Berga
-
Societat
Nous busos directes entre Berga i Barcelona: tots els horaris i expedicions
-
Societat
Firhàbitat reuneix vora 70 expositors i ofereix activitats per a tots els públics
