L’Ajuntament de Puig-reig ha rebut per part de la ciutadania diverses consultes i avisos de la detecció de nius de vespa asiàtica al municipi. En un comunicat, l’ens ha explicat que “durant l’hivern els nius queden buits, inutilitzats, sense vespres i ja queden inactius per a la propera temporada i deixen de ser un problema”.
En aquest sentit, el consistori considera que “els esforços han d’anar dirigits a detectar, identificar i eliminar els nous nius primaris que durant aquesta primavera es començaran a generar”. L’Ajuntament també ha aprofitat el comunicat per facilitar una Guia per a la Gestió municipal de la vespa asiàtica a Catalunya i un protocol d’actuació per minimitzar-ne els danys.
Puig-reig recorda que els nius de vespa asiàtica presents al municipi no són un perill
El consistori informa que durant l'hivern aquests nius queden buits, inutilitzats, sense vespes i ja queden inactius per a la propera temporada

- Vespa asiàtica -
- Arxiu
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de gener de 2022 a les 16:58
Et pot interessar
-
Societat El turisme rural del Berguedà mira amb optimisme les campanyes del 2025
-
Societat Berga posa en marxa els sortejos de salts i d'accés al balcó consistorial per la Patum de 2025
-
Societat Els sanitaris del Berguedà es formen en la influència ambiental sobre la salut
-
Societat Borredà amplia la zona de jocs infantils amb una nova tirolina
-
Societat Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 16, 17 i 18 de maig
-
Societat La Berga Moda creix en parades i contingut