Saldes ja s'ha convertit en el primer municipi de Catalunya que obté el qualificatiu de “cel nocturn de qualitat”. Ha estat així, gràcies al projecte redactat per la Diputació de Barcelona sobre la contaminació lluminosa, i que estableix les prioritats tècniques i d'inversió en el marc de la nova legislació sobre aquest tipus de contaminació.
De fet, el Ple de l'Ajuntament de Saldes ja ha aprovat aquest dimarts un pla de prevenció de la contaminació lluminosa, que preveu la millora de les instal·lacions d'enllumenat públic. Amb aquest canvi, a part d'estalviar diners i millorar l'eficiència energètica del poble, també es fomenta la qualitat del cel, un requisit que servirà per demanar a la Direcció General de Qualitat Ambiental de la Generalitat que declari, amb caràcter urgent, tres espais del poble com a zones amb cel nocturn de qualitat.
Segons ha informat la Diputació, un espai amb cel nocturn de qualitat és un lloc on es considera oportú preservar la qualitat del cel, a causa de les seves singulars característiques. Normalment són espais d'interès natural o entorns d'observatoris astronòmics, però també ho poden ser les àrees urbanes que inclouen parcs o zones enjardinades.
Amb totes aquestes accions, Saldes estableix una clara línia d'actuació estratègica per convertir-se en un punt de referència professional i turístic pel que fa a l'astronomia, tot continuant la línia que va engegar durant aquest estiu. Durant el 2015, ja s'han realitzat observacions astronòmiques, xerrades, activitats esportives com la Caminada Nocturna Saldenca, així com la instal·lació d'un planetari mòbil.
Saldes, primer poble de Catalunya amb qualificatiu de «cel nocturn de qualitat»
L'ajuntament ha aprovat un pla de prevenció de la contaminació lumínica i preveu millorar l'enllumenat públic | Saldes vol ser un punt de referència a Catalunya per a l'observació del cel
ARA A PORTADA
-
-
-
Així és la Canal Roja, la ruta d'accés al Pedraforca on ha mort un excursionista Natàlia Pinyol | Marc Orts i Cussó
-
Com era la fàbrica Asland? El MNACTEC treu a la llum 70 fotografies inèdites del gegant del ciment Redacció
-
En què han de gastar els catalans? La despesa es dispara en habitatge, mentre s'estanca en oci, educació o roba David Cobo
Publicat el
12 d’abril de 2016 a
les 17:11
Et pot interessar
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana al Berguedà: 6, 7 i 8 de febrer
-
Societat
Les alcaldies del Berguedà reclamaran conjuntament mesures per millorar la seguretat de la C-16
-
Societat
«Dones Actives» impulsa cinc activitats per reforçar la cohesió social entre les veïnes de Berga
-
Societat
El PP porta al Parlament la retirada de les cargoleres de l'Institut Guillem de Berguedà
-
Societat
Gironella es bolca amb el Carnestoltes amb dues jornades frenètiques de celebració
-
Societat
Sis restaurants acolliran els sopars maridats de la Cuina de la Caça i la Tòfona del Berguedà
