Saldes ja s'ha convertit en el primer municipi de Catalunya que obté el qualificatiu de “cel nocturn de qualitat”. Ha estat així, gràcies al projecte redactat per la Diputació de Barcelona sobre la contaminació lluminosa, i que estableix les prioritats tècniques i d'inversió en el marc de la nova legislació sobre aquest tipus de contaminació.
De fet, el Ple de l'Ajuntament de Saldes ja ha aprovat aquest dimarts un pla de prevenció de la contaminació lluminosa, que preveu la millora de les instal·lacions d'enllumenat públic. Amb aquest canvi, a part d'estalviar diners i millorar l'eficiència energètica del poble, també es fomenta la qualitat del cel, un requisit que servirà per demanar a la Direcció General de Qualitat Ambiental de la Generalitat que declari, amb caràcter urgent, tres espais del poble com a zones amb cel nocturn de qualitat.
Segons ha informat la Diputació, un espai amb cel nocturn de qualitat és un lloc on es considera oportú preservar la qualitat del cel, a causa de les seves singulars característiques. Normalment són espais d'interès natural o entorns d'observatoris astronòmics, però també ho poden ser les àrees urbanes que inclouen parcs o zones enjardinades.
Amb totes aquestes accions, Saldes estableix una clara línia d'actuació estratègica per convertir-se en un punt de referència professional i turístic pel que fa a l'astronomia, tot continuant la línia que va engegar durant aquest estiu. Durant el 2015, ja s'han realitzat observacions astronòmiques, xerrades, activitats esportives com la Caminada Nocturna Saldenca, així com la instal·lació d'un planetari mòbil.
Saldes, primer poble de Catalunya amb qualificatiu de «cel nocturn de qualitat»
L'ajuntament ha aprovat un pla de prevenció de la contaminació lumínica i preveu millorar l'enllumenat públic | Saldes vol ser un punt de referència a Catalunya per a l'observació del cel
ARA A PORTADA
Publicat el 12 d’abril de 2016 a les 17:11
Et pot interessar
-
Societat Puig-reig viurà un nou simulacre de risc químic
-
Societat «La nostra paciència ha arribat al seu límit»: la Font del Ros exigeix l'inici de les obres al barri
-
Societat La Penya Blau i Grana de Berga porta un mar d'estelades a Montjuïc pel Clàssic
-
Societat Berga engega les inscripcions per optar a l'empostissat de La Patum accessible
-
Societat El Museu del Ciment de Castellar de n'Hug viatja al passat amb la realitat virtual
-
Societat Paisatges Vius planta 1.700 arbustos al Catllaràs per afavorir la conservació del gall fer