Les companyies elèctriques apliquen a partir d'aquest dijous el nou model de facturació horària de la llum, una mesura que afecta la majoria dels consumidors que disposin de comptador digital, que es calcula que, per ara, són uns 15 milions de clients, però que progressivament ha d'acabar afectant a tots els usuaris. Amb el nou sistema, el preu variarà segons el consum que es realitzi cada hora i posar la rentadora de matinada o en cap de setmana podria resultar més barat que, per exemple, al migdia o a primera hora del matí.
Davant d'aquesta situació, com es pot estalviar? Caldrà anar amb compte i saber quin és el preu del quilowatt en cada moment, sobretot quan calgui posar en marxa grans electrodomèstics com la rentadora, l’assecadora o el rentavaixelles. Per saber-ho, hi han aplicacions mòbil que s’actualitzen automàticament cada vespre amb els preus previstos per al dia següent anomenades Precio de la Luz i Precio luz electricidad PVPC.
Si es vol estalviar bé, les aplicacions s'hauran de consultar cada dia a partir de les 20:15h, quan s'actualitzin els preus de l'endemà. D'aquesta manera, es podrà preveure quan sortirà més a compte fer servir els electrodomèstics.
Com estalviar amb la nova tarifa de la llum?
El preu del quilowatt per hores fa que posar la rentadora a la tarda o a la nit tingui un cost diferent | Diverses aplicacions permeten fer un càlcul per determinar quan ens convé més fer la bugada
ARA A PORTADA
Publicat el 01 d’octubre de 2015 a les 10:14
Et pot interessar
-
Societat Festes de Sants 2025: cartell, pregó, carrers guarnits i programa
-
Societat El temps del cap de setmana del 9 i 10 d'agost: calor intensa i ruixats de tarda
-
Societat Programa de les festes de Sants 2025
-
Societat Treballen per eliminar una nova plaga de rates a la Barceloneta
-
Societat Descobreixen el forat negre massiu més antic de l'univers
-
Societat Bonet lamenta el manteniment de la vaga de socorristes en un moment «crític» i apel·la a la «responsabilitat»