El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha estat l'encarregat d'obrir la primera reunió del Pacte Nacional per la Llengua, un instrument aprovat amb més del 80% dels vots en el debat de política general celebrat el mes de setembre passat. La cita constitutiva de l'organisme ha comptat amb la presència de representants dels grups parlamentaris d'ERC, Junts, la CUP, En Comú Podem i també el PSC, que s'ha sumat al consens i ha marcat distàncies d'aquesta manera amb Vox, Ciutadans i el PP, els únics partits que es va posicionar en contra de la mesura.
En el seu discurs, Aragonès -que ha estat acompanyat pel vicepresident Jordi Puigneró, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, i del secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila- ha situat com a prioritat "reforçar" l'ús social de català a través de "noves eines" que seran "garantides" per part del Govern. "Cal ampliar les eines que tenim a l'abast, crear-ne de noves, per tal de superar reptes i amenaces que són extremament enormes i les tenim davant", ha ressaltat el president de la Generalitat, que ha confiat en el procés de participació que s'obrirà a la ciutadania per recollir propostes vàlides per al futur de la llengua en un context de globalització també marcat per l'arribada d'immigració al llarg de les últimes dues dècades. Un factor clau per entendre la situació del català.
"La societat se l'ha sentit seu, l'ha agafat com a llengua del país", ha indicat Aragonès. Fins al mes de juny, la ciutadania té temps per enviar les propostes, que seran canalitzdes a través de debats al territori, algun dels quals també organitzats per la societat civil. El Govern, a banda, ha encarregat un informe a set acadèmics per tal de fer un diagnòstic sobre l'ús de la llengua, que ja està damunt la taula del Pacte.
Aragonès situa com a prioritat «reforçar» l'ús social del català
El Pacte Nacional per la Llengua es posa en marxa amb la presència d'ERC, Junts, la CUP, els comuns i el PSC i l'objectiu de trobar "noves eines" per garantir el futur de la llengua catalana
ARA A PORTADA
-
Catalunya no fa el salt en renovables: només abasteixen el 15% de l'electricitat Arnau Urgell i Vidal
-
ERC planteja nous traspassos de competències a canvi de deslligar l'IRPF dels pressupostos Lluís Girona Boffi
-
-
-
A menys bars, més votants d’extrema dreta: una nova correlació amb coincidències a Catalunya Josep Bort
Publicat el
22 de febrer de 2022 a
les 17:15
Actualitzat el
22 de febrer de 2022 a les
17:24
Et pot interessar
-
Cultura
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 21 i 22 de març
-
Cultura
El poeta mallorquí Biel Mesquida guanya el 58è Premi d'Honor de les Lletres Catalanes
-
Cultura
Les parades de roses i llibres de Sant Jordi a Barcelona abandonen la Rambla
-
Cultura
«Sense llengua no hi ha comunitat»: el nou Congrés de Cultura Catalana conclou amb una crida a l'autoestima nacional
-
Cultura
Vint mil espectadors als micropobles: el festival Itinera rescata «els músics oblidats»
-
Cultura
Jordi Bordes, segon Premi Anna Pérez Pagès de Periodisme Cultural
