Barcelona acollirà un macrofestival sense precedents: «e-sports», Ibai, «streamers», art urbà i música

Mediapro crea el UBeat Live, un esdeveniment que reunirà la flor i nata dels creadors de contingut, a més de competicions, concerts i actes a la Fira de Barcelona, de l'1 al 3 de juliol

Publicat el 07 d’abril de 2022 a les 12:33
Barcelona serà l'escenari del primer macrofestival dirigit especialment per a la generació Z. De l'1 al 3 de juliol se celebrarà el UBeat Live a la Fira de Barcelona, un festival que aglutinarà els esports electrònics, els creadors de continguts, els streamers més famosos del panorama hispànic, a més de la creativitat musical i artística de màxim nivell. Mediapro crea el primer format d'aquestes característiques a Catalunya, pràcticament sense cap precedent a nivell estatal, on situarà Barcelona en el punt de mira del sector a nivell internacional. Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i de la Fira, el festival "neix per donar resposta a la demanda de les noves generacions de consumidors". Des de l'auditori de l'edifici de Mediapro de l'avinguda Diagonal, les dues cares més visibles de Ubeat, Cristinini i Kapo013, han presentat el format com "un dels més ambiciosos que s'han fet mai" a la capital catalana.

La intenció dels organitzadors és clara: convergir tots aquells esdeveniments virtuals que apassionen els joves i adolescents de les noves generacions en un macrofestival presencial. Amb un pressupost variable d'entre 4 i 5 milions, Mediapro, com ha explicat la directora d’Innovació i Nous Negocis del grup, Mari Carmen Fernández, ha anunciat que el seu objectiu és "consolidar el model a Barcelona i internacionalitzar-lo". Fernández també ha proclamat que el Ubeat Live es podrà celebrar, si la pandèmia ho permet, a Mèxic a finals del 2022. El format, que gaudirà d'espais interiors i exteriors, aglutinarà unes 50.000 persones. Ara per ara es desconeix la llista completa de totes les celebritats i creadors que hi participaran, però Mediapro ja n'ha presentat diversos.
 
Ibai Llanos serà la cara més visible del gran llistat de creadors de contingut, streamers i artistes que integraran el panteó d'estrelles que visitaran Barcelona a l'estiu. El cartell és immillorable per a les noves generacions: hi seran present els e-sports (amb una jornada de League of Legends de la Superlliga de la LVP, marca de Mediapro; i la final del campionat espanyol de Valorant); les qualificacions del campionat Mundial de Globus que organitza Llanos i Gerard Piqué; dues jornades del campionat USN World Summer Cup de freestyle; el campionat d'Espanya d'HADO i un escenari gegant per a l'art urbà, capitanejat per Ricardo Cavolo. Els esdeveniments, però, no finalitzen aquí.

El Ubeat Live prepara concerts, trobades amb creadors, programes especials i un repertori majúscul que aniran desglossant a mesura que s'aproximi l'estiu. Mediapro busca mantenir la línia de la inversió en els nous formats i "els nous consumidors" de la generació juvenil actual. Una de les marques més importants és la Lliga de Videojocs Professionals (LVP), que l'any passat va aglutinar 69 milions d'espectadors durant tota la competició. L'acte ha comptat amb la presència de diverses celebritats que hi participaran: el mateix Ibai (qui va ser presentador de Ubeat i un dels membres més selectes dels comentaristes de la LVP); el porter del Manchester United, David De Gea, propietari de l'equip de Valorant Rebels; l'actual membre de la LVP, Ainhoa "Noa" Campos; i l'artista Ricardo Cavolo. 

[h3]Barcelona prepara el E-Sports Arena[/h3]
El director de la Fira de Barcelona, Agustí Serrallonga, ha celebrat la creació del macrofestival i la seva aposta pels espais de la Fira situats a la Gran Via. Ha destacat la creativitat i flexibilitat d'una ciutat com la capital catalana "que en un mateix espai pot establir l'Alimentària per després donar pas als e-sports o al freestyle". El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha mostrat l'enorme satisfacció del consistori en l'implementació del festival a la ciutat.

Collboni ha anunciat l'aposta de l'Ajuntament de Barcelona per a la creació d'un E-Sports Arena al costat del Palau Municipal d'Esports. La intenció del consistori, "en un projecte destinat a la pròxima legislatura", és recuperar un espai municipal esportiu perdut i reformular-lo perquè en els pròxims anys sigui una referència per a celebrar esdeveniments multitudinaris relacionats amb les competicions d'esports electrònics. El precedent de la presentació de KOI al Palau Sant Jordi amb Ibai i Piqué va ser l'impuls i l'incentiu per donar el pas des del consistori, ha admès Collboni. 

[noticia]228251[/noticia]
El festival, a més apostarà per la solidaritat – amb accions específiques que es portaran a terme durant l’esdeveniment – i per la sostenibilitat, reduint la generació de residus i prioritzant l’ús de materials reciclables.

[plantillavirals]