El director de cinema Juan Antonio Bayona ha estat reconegut la nit d'aquest dimarts amb el Premi Màquina del Temps del Festival de Sitges. En el seu discurs, el cineasta ha recordat aquell noi que fa 31 anys va assistir per primera vegada al certamen per veure L'exèrcit de les tenebres, de Sam Reimi i ha afirmat que se sent molt feliç i honrat de recollir el guardó.
El director ha agraït el premi al Festival de Sitges, al seu director Ángel Sala i sobretot al cinema fantàstic. “Per tot allò estrany i diferent de la resta, pel que se surt del que és quotidià i ordinari, moltes gràcies Sitges i gràcies al seu públic”, ha dit entre aplaudiments del públic. Tot, abans que es projectés el seu darrer film, l'aclamada La sociedad de la nieve.
En declaracions a l'ACN, Bayona ha recordat que va anar per primera vegada al Festival de Sitges el 1992 quan tenia 16 anys i que l’any següent va començar a anar-hi acreditat com a premsa. "Em vaig inventar un programa de ràdio i venia a cobrir el Festival de Sitges i això em permetia veure 40 o 50 pel·lícules en una setmana", ha confessat entre somriures. Després va conèixer a Sitges molts professionals del sector com el director mexicà Guillermo del Toro, qui va coproduir L'orfenat.
Bayona ha manifestat que és “impossible” separar el seu amor al cinema i la seva educació sentimental del cinema del festival. Ha assegurat que rebre el Premi Màquina del Temps el fa sentir com quan va presentar la seva pel·lícula. “He viscut moltes entregues de premis a directors que admiro que són una referència i ara rebo jo el premi i se’m fa una mica estrany, però també em fa molta il·lusió”.
[plantillavirals]
Bayona recull el Premi Màquina del Temps del Festival de Sitges
Cultura
El cineasta ha dedicat el reconeixement a "el que és rar i diferent de la resta, i pel que se surt del que és quotidià i ordinari"
ARA A PORTADA
-
Ràdio La veu dels pioners després de mig segle de futbol en català: «Puyal és irrepetible» Pau Espí Solé
-
Ràdio L'herència radiofònica de Joaquim Maria Puyal: «La nostra escola de narració és totalment seva» Pau Espí Solé
-
-
Societat Quan els alcaldes surten de Barcelona: els viatges (i les aliances) de Trias, Colau i Collboni David Cobo
Publicat el
10 d’octubre de 2023 a
les 22:49
Actualitzat el
13 d’octubre de 2023 a les
20:37
Et pot interessar
-
Cultura
Cronos a lloc
-
Cultura
Folch i Torres i la Diada del 1901: homenatge als represaliats de fa 125 anys
-
Cultura
La Setmana del Llibre en Català: més de 300 expositors i editorials d’arreu dels Països Catalans
-
Cultura
El cantant d'Oques Grasses, Josep Montero, escollirà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2026
-
Cultura
Les novetats literàries més esperades en la «reentré» de setembre, segons els llibreters
-
Cultura
La cultura catalana de petit format: entre l'èxit de públic i la precarietat de fons
