Belén Rueda reclama des de Sitges trencar amb les etiquetes que arrosseguen les actrius

L'artista reivindica la llibertat de les intèrprets i celebra el canvi de tarannà al sector pel que fa a les dones

Publicat el 08 d’octubre de 2021 a les 14:45
L'actriu Belén Rueda, guardonada ahir amb el Gran Premi Honorífic del Festival de Sitges, ha reivindicat a la roda de premsa d'aquest divendres la "llibertat" de les actrius davant l'encasellament crònic sovint imposat per la crítica i el públic. Rueda exigeix més autonomia perquè les actrius puguin mostrar la seva màxima versatilitat i trencar així les etiquetes perpètues per haver interpretat determinats personatges. 

"Va ser molt important que Amenábar cregués en mi per fer Mar adentro quan jo estava estretament associada a Los Serrano", manifesta Rueda, qui ha reivindicat la "lluita" perquè les dones puguin fer-se un lloc reconegut dins el cinema. En el seu discurs, l'actriu també ha remarcat que celebra un canvi de tarannà dins el sector, amb un auge de referents femenins per a les noves generacions.

Rueda va rebre ahir dijous 7 d'octubre el Gran Premi Honorífic del Festival de cinema de Sitges de la mà del cineasta Juan Antonio Bayona, amb qui l'actriu va treballar a L'orfenat. Va rebre el guardó en la 54a edició del Festival de Sitges, abans de la projecció a l'Auditori de la pel·lícula Mona Lisa and the Blood Moon, d'Ana Lily Amirpour.

Belén Rueda ha esdevingut "una de les reines del crit més cèlebres del cinema fantàstic espanyol", ha destacat el Festival de Sitges. L'actriu va manifestar la seva defensa del cinema fantàstic que, segons ella "està arribant al lloc que es mereix" perquè "és una forma d'explicar històries diferents en els quals els sentiments estan portats a l'extrem i quan l'espectador veu una pel·lícula de cinema fantàstic no es queda indiferent". 

L'actriu va ser nominada a millor actriu als Goya per la seva interpretació a 'L’orfenat' (2007), una categoria que va acabar guanyant al festival Fantasporto. Anys més tard, va repetir en altres títols de gènere molt estimats com el neogiallo Els ulls de la Júlia (2010), thrillers com El cuerpo (2012) i Perfectos desconocidos (2017), i fins i tot la ciència-ficció a Órbita 9 (2017).