Mònica Terribas seguirà sent “el pilar” de la programació de Catalunya Ràdio el curs vinent, segons ha indicat el seu director, Saül Gordillo, aquest divendres al Parlament. La periodista i el conductor del magazine dels caps de setmana El suplement, Ricard Ustrell, seran les dues baules per arribar a assolir el “gran objectiu” de ser la ràdio líder.
Tot i apostar pel “talent intern”, el director ha dit que volen incorporar un professional extern de “primeríssim nivell”. Els continguts digitals tindran més pes, dins i fora de l’FM. D'altra banda, el Parlament ha aprovat una resolució que insta el Govern a fer el possible perquè iCat.cat torni a difondre els continguts al dial analògic, a través de la freqüència històrica 92.5
Segons el director, el conjunt de les emissores públiques afronten el disseny de la propera temporada “en el pitjor context econòmic” possible, és a dir, amb la necessitat d’eixugar un dèficit d’1,5 milions d’euros que s’arrosseguen de l’any passat. Per aquest motiu la casa vol afinar en les seves “apostes” pel curs vinent, i ha de recórrer al “talent intern” –els treballadors de la casa-, tot i que Gordillo ha anunciat que confien a tenir “el marge” per poder incorporar un perista extern “de primeríssim nivell”. L’objectiu inalterable és situar-se com a líders d’audiència a Catalunya “donant un missatge d’innovació”, ha expressat Gordillo.
En aquest sentit, “l’aposta” pels continguts digitals es reflectirà a la programació i s’està treballant en moltes propostes al respecte. “Ho fem amb un doble xip, de continguts exclusius a Internet i amb aparicions puntuals d’aquests a la graella de Catalunya Ràdio”, ha anunciat el director de l’emissora i des de fa pocs dies també dels Mitjans Digitals de la CCMA.
Quant a la programació d’estiu, Gordillo ha informat que enguany s’allargarà una setmana més que el curs passat, però amb un cost un 15% inferior a l’anterior i un 25% menor que fa dues temporades.
Moció a favor d’iCat
La Comissió de Control de l’Actuació de la CCMA ha aprovat aquest divendres una resolució que insta el Govern a “reclamar” a la Corporació que l’emissora iCat.cat torni a difondre els seus continguts a través de la seva freqüència analògica (92.5 de l’FM). La proposta de resolució ha estat presentada pel grup parlamentari de Catalunya Sí que es Pot (CSP) i recolzada per la resta de forces polítiques, amb les abstencions del PP i Ciutadans.
Actualment iCat.cat emet exclusivament per Internet després que el 2012 va deixar d'emetre per motius de contenció pressupostària al dial. Actualment la freqüència segueix buida (emet un senyal acústic per evitar l'ocupació d'emissores pirata), i la Generalitat n'assumeix el cost de manteniment, de 130.000 euros l'any.
Prèviament, durant la sessió de control, el director de Catalunya Ràdio, ha reiterat la seva voluntat –expressada en diverses ocasions- de “posar més en valor una marca que connecta amb el rejoveniment de l’audiència de l’emissora pública”.
Més de 100.000 euros en vagues
La CCMA xifra en 100.000 euros els diners que va deixar d’ingressar en publicitat per efecte de les vagues parcials a TV3 i Catalunya Ràdio dels dies 23 i 26 d’abril, convocades en solidaritat amb un company denunciat per filtrar pressumptament dades personals dels treballadors.
Segons l’ens públic, la vaga va tenir un seguiment del 41% de la plantilla de TV3 i un 62,9% a Catalunya Ràdio (que també va fer aturades el dia 3 de maig). L’impacte en les audiències a TV3 el dia de Sant Jordi va ser important, amb una quota de pantalla del 7,7%, el què es tradueix en “el quart pitjor dissabte de la història".
Catalunya Ràdio tornarà a confiar en Mònica Terribas la propera temporada
El Parlament insta el Govern a recuperar per a iCat la freqüència 92.5 del dial | La CCMA assegura que s'incrementarà l'aposta pels contingut generals
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de maig de 2016 a les 12:30
Et pot interessar
-
Cultura La Maternitat d'Elna
-
Cultura La llibreria Sant Jordi sobreviu al seu tancament i es reconverteix en un nou espai cultural
-
Cultura Ja és oficial: els deu llibres més venuts per Sant Jordi
-
Cultura El Liceu presenta una nova temporada «imprevisible» amb «Le nozze di Figaro» com un dels plats forts