
Imatge de la portada de delCamp.cat a la redacció del diari. Foto: Laia Solanellas.
El diari líder al Camp de Tarragona delCamp.cat, vinculat a Nació Digital, rebrà aquest vespre el premi a "millor publicació de l'any" per part de la nova Federació d'Associacions d'Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals, conjuntament amb la revista valenciana Saó, el setmanari penedesenc El 3 de 8 i el mensual gratuït La Borrufa. El lliurament del guardó tindrà lloc a l'edifici modernista Espai Endesa sota el lema "Som la veu, som país, som futur". Els premis tenen l'objectiu, a més de reconèixer la tasca de les publicacions dels Països Catalans, posar l'accent en l'estat del sector i en el paper que juguen els mitjans de comunicació en la construcció del nou país.
En conèixer-se que la tasca de delCamp.cat havia estat reconeguda, el director del mitjà, Guillem Ramos-Salvat, va posar de relleu la força del mitjà arreu del territori del Camp de Tarragona, alhora que va agrair el reconeixement i el va fer extensiu a tot l'equip humà i professional de més de 20 persones, entre periodistes i col·laboradors, que formen part del projecte.
Entre els altres premiats també es troba la capçalera digital Nuvol.cat que rebrà una menció especial, l'empresa Tot Media, editora d'El Singular Digital, recollirà el premi a la millor empresa editorial, la revista esportiva Fosbury per la millor nova publicació i la revista Girones pel millor reportatge pel treball "Immigració i barraquisme". En total s'han presentat una setantena de candidats que formen part d'alguna de les tres entitats que composen la federació, APPEC, ACPC i AMIC. El jurat està format per persones de reconegut prestigi i representants d'institucions i està presidit per Carles Duarte, president del CoNCA i director de la Fundació Lluís Carulla.
delCamp.cat, el mitjà de referència digital al Camp de Tarragona i part del grup Nació Digital, ha rebut el premi per la seva aposta territorial, amb edicions territorials a les sis comarques del Camp, i també per la seva aposta per continguts temàtics com DiariCasteller.cat i EsportsdelCamp.cat. Totes les edicions, comarcals i temàtiques, com també l'edició de Camp de Tarragona, són líders en el seu sector i aglomeren gairebé 150.000 persones en els seus perfils a les xarxes socials. El jurat dels premis també també ha valorat l'aposta innovadora que fa delCamp.cat amb la consolidació de projectes de televisió en directe per Internet o l'aposta real per una informació multiplataforma i multicanal.