La història, escrita per Michael McDowell, es publica per fascicles, així que cada dues setmanes es pot trobar un nou exemplar a les botigues fins a completar les sis existents. L'editor de Blackie Books, Jan Martí, assegura en una entrevista a l'ACN que la clau de l'èxit són "els llibreters", que des d'un primer moment van entendre "la força i la capacitat comercial" de la proposta.
La primera entrega de la novel·la de l'escriptor nord-americà amb el subtítol de La riuada va sortir el passat 7 de febrer i; en poc més d'una setmana, l'editorial afirma que ja s'havien venut uns 10.000 exemplars. El 21 de febrer va arribar la segona: El dic, i ahir es va publicar la tercera La casa. En les setmanes vinents estan previstes La guerra i La fortuna per tancar el cicle el 17 d'abril amb el darrer fascicle, subtitulat La pluja.
Reconeguda pel mateix Stephen King
"Pot ser un llançament molt sonat que converteixi la saga en un dels llibres més importants de Sant Jordi", subratlla. Per Martí l'èxit de Blackwater es pot atribuir a diversos factors. El més important de tots, assenyala, és que McDowell "va ser un gran escriptor" i afegeix que no és "casual" que fos reconegut pel mateix Stephen King. També explica que hi ajuda que la història tingui un component "absolutament addictiu" que porta el públic a equiparar-la amb grans superproduccions que es poden trobar en plataformes."És una novel·la que s'ho mereix i la veritat és que ens ho estem passant molt bé", detalla. Finalment, però, no obvia que un dels elements més "innovadors" és el llançament editorial, que genera una espera de dues setmanes que permet afegir cada vegada més lectors. "Amb cada volum estem veient que entren noves persones, comencen pel primer i compren també els següents, és tot un fenomen", sosté. Per això, celebra que s'hagi experimentat d'aquesta forma, "trencant les barreres convencionals" i provant "coses noves".
[plantillavirals]