El MAC 2016 s'estén per Granollers

La 17a edició de la fira de comunicació de proximitat estrenarà l’Open MAC, un programa paral·lel amb un caràcter més lúdic i obert a tota la ciutadania | El Mercat de l’Audiovisual de Catalunya aposta per les xarxes socials i la innovació

Publicat el 09 de maig de 2016 a les 15:44

Una de les sessions del MAC del 2015. Foto: MAC


L’1 de juny els professionals de la comunicació de proximitat tenen una nova cita al Mercat de l’Audiovisual de Catalunya (MAC) a Granollers. La trobada pretén fomentar la producció, l'intercanvi de continguts i la innovació i, alhora, ser “un espai de reflexió sobre l'evolució del sector”. 

El MAC arriba aquest 2016 al 17è any en una edició que aposta per les xarxes socials i les innovacions tecnològiques. En total hi haurà més d’una trentena de ponències, presentacions i activitats entorn al sector audiovisual, tecnològic i creatiu. Les empreses interessades es poden inscriure a través d'aquesta pàgina.

Està prevista, per exemple, la sessió Noves eines tecnològiques al servei de la comunicació de proximitat o debats sobre la Llei de Comunicació Audiovisual o el marc normatiu de la TV IP. A més, hi ha prevista la jornada Com explotem els continguts de proximitat en el suports digitals i com construïm comunitats actives? a càrrec de la directora de NacióDigital, Karma Peiró, el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, i el cap d’àrea digital del diari Sport, Xavier Ortuño. També es parlarà dels influencers i les noves formes de negoci a les xarxes i del present i futur de la TV connectada.

El programa tindrà els mateixos espais de l'any passat i s’articularà a través dels 4 espais del MAC: Espai 1 (Sala de ponències principal), Espai 2 (Plató), Espai 3 (amb les sales 1, 2, 3 i 4) i Fira MAC (Speech Corner i MAC Tecnològic).

Un MAC obert

Una de les principals novetats de la fira és la creació de l’anomenat Open MAC, un programa paral·lel que, segons l’organització, comptarà “amb un caràcter més lúdic, obert a tota la ciutadania i al teixit associatiu de Granollers i la comarca”. S’estendrà per tota la ciutat “per arribar a nous públics, impulsar noves iniciatives, col·laborar amb certàmens i esdeveniments de prestigi i donar, a la vegada, un major impuls i visibilitat a la marca MAC”, segons l’organització.

Aquesta nova orientació tindrà en l’artista, docent, fotògraf, assagista i crític Joan Fontcuberta, l’ambaixador amb una sessió magistral el 19 de maig a la Sala Petita del Teatre Auditori de Granollers amb el títol La fúria de les imatges.