Sota el títol En veu baixa es presenta al Teatre Lliure de Montjuïc l’obra que ressegueix els camins de la convivència entre terroristes i víctimes després d’un alto al foc. Ferran Madico ha adaptat el text Quietly de l’escriptor nord irlandès Owen McCafferty que parla de dues persones radicalment enfrontades pel conflicte a Irlanda del Nord, però que estan unides en un mateix espai i dolor. Francesc Garrido i Òscar Rabadan protagonitzaran l’obra que es podrà veure entre el 18 de maig i el 12 de juny.
En la roda de premsa de presentació el director ha dit que l’obra es pregunta “què passa amb la violència una vegada s'ha acabat" i permet una mirada "més lúcida, menys afectada i més allunyada" d’una situació que “toca moltes bandes”. Madico ha reconegut que feia temps que tenia ganes d’abordar aquesta problemàtica, que té a veure amb la memòria històrica i que toca l’estat espanyol “de prop”. En veu baixa és una reflexió sobre la violència però, alhora, sobre la mateixa democràcia i la necessitat del diàleg.
La història se centra en dos "herois contemporanis que decideixen afrontar el destí", segons Madico. Així, els protagonistes són dues persones nascudes a Belfast, l'un a la part protestant –Ian- i un altre a la catòlica –Jimmy-, que viuen els anys 70 en el sí d'una família humil. Tot dos s'endinsaran en l'espiral de la "teòrica violència política", segons un dels actors protagonistes, Francesc Garrido, però darrera de la qual hi ha la "violència de la pobresa", en una època "dura" de fred i manca de diners.
El Teatre Lliure reflexiona sobre víctimes i terrorisme a «En veu baixa»
Ferran Madico dirigeix la revisió de l’obra "Quietly", ambientada a Belfast
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de maig de 2016 a les 18:00
Actualitzat el 14 de maig de 2016 a les 14:45
Et pot interessar
-
Cultura Els cinc imprescindibles de les Festes de la Mercè 2025
-
Cultura El piromusical de la Mercè inclourà l'estrena d'una cançó en català dels Estopa i The Tyets
-
Cultura The Kooks actuarà a Barcelona el pròxim 3 de març
-
Cultura Alfredo Relaño fitxa per la competència després de l’acomiadament del grup Prisa
-
Cultura L’auge de la música en viu a Barcelona: el saxofonista com a protagonista en esdeveniments i celebracions
-
Cultura Lluís Llach s'uneix a Els Catarres i Roger Mas en una nova versió de «País Estrany» per la Diada