
'Fedra' es podrà veure al Romea del 26 de gener al 15 de març Foto: Europa Press
En el clàssic, Fedra, enamorada del seu fillastre Hipòlit i animada per la seva confident, Enona, confessa la seva passió; després, ferida pel rebuig d'Hipòlit, ella no pot amagar els seus sentiments davant del seu marit, el rei d'Atenes Teseu, cosa que condueix a una espiral d'autodestrucció.
Emma Vilarasau ha explicat, en la presentació de l'obra, que va ser el seu paper en l'obra 'Barcelona' al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) -on recitava un fragment de 'Fedra' en francès-, quan va decidir llegir el text complet i va pensar que li agradaria portar-la a escena: "No és la cosa més comercial del món, però esperem que arribi a la gent", ha dit Vilarasau.
Debut en vers
"No havia fet mai obra en vers, i menys amb aquesta potència en la qual les paraules són l'emoció i el sentiment", ha confessat l'actriu, i ha afegit que aquesta obra és significativa també en un moment en el qual la paraula està molt desprestigiada i es parla tan malament, i gairebé no s'entenen els missatges de WhatsApp. "La bellesa és diferent de qualsevol cosa que hagi pogut fer abans", ha postil·lat Vilarasau, per a qui l'obra parla molt de desig però en més dosis de culpa.
També ha lamentat que quan la culpa s'apodera d'una persona "pot arribar a matar-la", per la qual cosa és un dels sentiments més odiosos que omple actualment les consultes dels psiquiatres per desitjos sexuals incontrolats.
Per la seva banda, Mercè Sampietro ha agraït el seu paper a Racine -per haver-li donat una nova dimensió respecte a la tragèdia clàssica-, i ha assegurat que tampoc havia treballat en vers.