Polèmica a MasterChef. Almenys 40 persones han estat afectades per una intoxicació massiva durant una prova del programa de Televisió Espanyola. La productora, Shine Iberia, fins i tot s'ha disculpat per l'incident, que es va produir quan els concursants van preparar diferents plats pels 120 treballadors de l'Oceanogràfic de València, l'aquari més gran d'Europa que celebra el seu 20è aniversari.
La polèmica va començar quan una de les comensals va denunciar a través de Twitter que hi havia més de 70 persones intoxicades després de gravar el programa. La productora ha rebaixat la xifra a 40 i s'ha disculpat en un comunicat en què reconeix els fets, però apunta que són "excepcionals" en els onze anys d'emissió de MasterChef. "La nostra absoluta prioritat és garantir l'alimentació de les persones", apunta.
El menú era de la xef Rakel Cernicharo i representava un homenatge al món marí. Els participants es van dividir en dos equips i van haver de cuinar tres plats que, a través del marisc, fusionaven les cuines de l'Índia i de la Mediterrània. En concret, el primer plat era una mol·luscada valenciana, el segon un suquet thai de llobarro i les postres un pastís de formatge japonès amb algues.
Un cop van ser elaborats, la xef va advertir que molts dels plats tenien errors importants en l'elaboració, però ningú va saber veure que realment no estaven en bones condicions. De fet, la productora assegura que els aliments van ser analitzats i que així s'ha fet arribar a les autoritats sanitàries competents.
[plantillavirals]
Intoxicació massiva a «MasterChef» amb almenys 40 persones afectades
El programa s'ha disculpat pels fets durant una prova a València per commemorar el 20è aniversari de l'aquari més gran d'Europa

- Els jutges i la xef del programa de «MasterChef» a València -
- TVE
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’abril de 2023 a les 11:55
Et pot interessar
-
Cultura Mor Enric Hernàez, cantautor, als 68 anys
-
Cultura La importància de conservar el patrimoni arquitectònic rural: el cas de les masies catalanes
-
Cultura Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC
-
Cultura «Les rondalles no només plasmen una història, sinó també una llengua que no està tan adulterada»
-
Cultura «En llengua, Barcelona pot acabar com Perpinyà»
-
Cultura Petició de declaració d'espoli: un nou recurs per frenar el trasllat de les pintures de Sixena