Jaume Roures deixa Mediapro

El grup ratifica Tatxo Benet com a president i conseller delegat després de la petició de sortida sol·licitada pel soci gestor

Publicat el 27 d’octubre de 2023 a les 11:18
El consell d'administració del Grup Mediapro ha aprovat aquest divendres la sortida de Jaume Roures, de 73 anys, de la gestió del grup després de 30 anys. L'acció s'ha dut a terme a petició del soci gestor de l'empresa.

[noticiadiari]2/213000[/noticiadiari]
Segons un comunicat del grup, també han ratificat el soci-gestor Tatxo Benet en els seus càrrecs de president i conseller delegat, "càrrecs que ja venia exercint des de fa més de 10 anys". A més, han detallat que la resta de membres de l'equip directiu continuaran amb "normalitat als seus llocs". L'empresa ha assegurat que Roures i Benet han estat "peces clau en l'evolució" del Grup Mediapro i referents mundials al sector audiovisual.

Fent una mirada al futur, Benet ha aprofitat per sortir al pas de les especulacions que situen l'origen de la decisió de Roures en les desavinences amb l'accionista Southwind Media i ha declarat que tot l'equip gestor i el seu conseller delegat estan "totalment alineats amb els socis accionistes del grup Southwind i WPP". En aquest sentit, el president de Mediapro ha dit que no només no hi ha hagut discrepàncies en el model de futur, sinó que "no hi ha hagut ni el més mínim canvi ni en el projecte fundacional ni en els valors que representa el grup". "El buit que deixa Jaume és immens", ha assegurat Benet, que també ha fet referència a un llegat i inspiració "insubstituïbles". 
 

Sobre Mediapro

Creat a Barcelona el 1994, Mediapro està integrat per més de 7.000 professionals amb presència a 30 països. Les seves grans unitats de negoci són Broadcast and Media Service, The Mediapro Studio, Gestió de Drets Audiovisuals i Innovació i Noves Audiències, van facturar 1.209 milions d'euros el 2022, amb un EBITDA de 190 milions. La direcció i gestió de Tatxo Benet i de Jaume Roures ha estat fonamental en el desenvolupament de totes les àrees de gestió. Durant més de 15 anys ha acompanyat el desenvolupament de La Lliga espanyola especialment al mercat internacional, passant d'uns ingressos de 150 milions d'euros la temporada 2009-2010 a més de 700 milions el 2021-2022. Actualment, Mediapro comercialitza els drets internacionals de, a més de la Lliga Espanyola, competicions com la lliga belga o la canadenca, les seleccions del Canadà, Perú o Xile i competicions d'esports com beisbol, golf, pàdel, skate o hoquei.