Bezos, a través d'una piulada, ha escrit al seu compte personal que en pensa de la capacitat de Netflix de crear èxits com El juego del calamar: "Netflix ho fa bé amb molta freqüència. La seva estratègia d'internacionalització no és fàcil i l'estan fent funcionar. És una gesta impressionant i inspiradora. No puc esperar per veure la sèrie". No hi ha cap precedent del fundador d'Amazon aplaudint d'aquesta manera una competència directa com Netflix, que és rival de Prime Video.
Per què funciona tant la sèrie de Netflix? És la continuació de la prolífica indústria coreana, però sobretot és la prolongació d'un gènere que segueix aglutinant aficionats que acaben esdevenint veritables addictes de la trama. Parasite, victoriosa als Oscars el 2020, va suposar la culminació d'aquesta mateixa indústria..@ReedHastings and Ted Sarandos and the team at @Netflix get it right so often. Their internationalization strategy isn’t easy, and they’re making it work. Impressive and inspiring. (And I can’t wait to watch the show.) https://t.co/yFw7TGyc1U
— Jeff Bezos (@JeffBezos) October 2, 2021
Les distopies apocalíptiques i futuristes són un dels reclams més sol·licitats per part del públic en l'era moderna del cinema, les ficcions i els documentals. Però dins d'aquesta secció hi trobem un subgènere encara més reclamat -que ha derivat en tota mena de videojocs multijugador- com és el battle royale.
El juego del calamar, creada per Hwang Dong-hyuk, aconsegueix un còctel d'ingredients que converteix la sèrie en una addicció permanent per a l'espectador. El poder, el control distòpic, els missatges polítics, la supervivència humana i els dilemes filosòfics es barregen en una recepta que sap donar peixet a l'espectador en crear situacions de màxima intriga i dependència "pel que vindrà" en el pròxim episodi.
[plantillavirals]