Jordi Puntí, un català al New Literature from Europe Festival

El certamen, que es celebra a Nova York del 6 al 9 de novembre, organitza lectures i converses entre dotze escriptors de diferents països europeus

Publicat el 02 de novembre de 2015 a les 15:13
Jordi Puntí és un dels escriptors convidats al New Literature from Europe Festival, que se celebra a Nova York del 6 al 9 de novembre. L'escriptor català hi arriba pocs dies després de formar part del Festival IFOA de Toronto, on també hi ha estat convidat. El certamen organitza lectures i converses entre dotze escriptors de diferents països europeus.

El 6 de novembre, Puntí participarà a l’acte "A funny thing about writing...", on discutirà amb l’editor Albert Mobilio i els escriptors Naja Marie Aidt i Alek Popov sobre els triomfs i les dificultats de fer servir l’humor com a eina per explorar el costat fosc de ficció. L'escriptor també serà part activa d'una slam de traducció el dia següent, on Tres escriptors i els seus traductors a l’anglès competiran en un concurs de traducció improvisada.

Una celebració de la importació a l’anglès de la nova literatura europea

 

Cartell del New Literature from Europe Festival Foto: New Literature from Europe Festival

El New Literature from Europe Festival porta dotze edicions celebrant-se anualment. Amb lectures i discussions entre les principals veus literàries emergents d'Europa i alguns dels escriptors i crítics més importants dels Estats Units, el festival vol celebrar la importació a l’anglès de la nova literatura europea. La majoria d'actes són gratuïts i oberts al públic general.

Jordi Puntí (Manlleu, 1967) és autor de diversos llibres de relats molt celebrats tant per la crítica com pel públic, com Pell d’armadillo (1998) i Animals tristos (2002). Amb Maletes perdudes, la seva darrera novel·la, ha guanyat el premi Lletra d’Or i el Premi Llibreter, entre d’altres. L’obra ha estat traduïda a l’alemany, l’anglès i el francès.