L'Hermitage seguirà sense instal·lar-se a Barcelona. Així ho ha determinat el jutjat contenciós administratiu nº4 de Barcelona, que ha rebutjat la petició de l'Hermitage de suspendre de manera provisional l'acord de la Comissió de Govern de l'Ajuntament de Barcelona que va denegar convenir entre el Port de Barcelona amb el projecte del museu.
En un document, consultat per NacióDigital, el jutge també denega la petició de modificació del pla especial de la Nova Bocana del Port, sol·licitada per l'Hermitage. L'Ajuntament ja havia denegat aquest conveni. Els impulsors de l'Hermitage Barcelona van presentar un recurs contenciós administratiu contra l'Ajuntament l'octubre de 2021 com a resposta, van assegurar, al procés judicial iniciat pel consistori contra el Port.
En el text, l'Hermitage afirmava que l'Ajuntament volia fer valdre una "presumpta potestat de veto" que equival, al seu entendre, a atorgar a l'alcaldessa i a la regidora d'urbanisme la derogació "arbitrària" del planejament urbanístic vigent.
[plantillavirals]
La justícia manté el veto a l'Hermitage a Barcelona
Deneguen les cautelars demanades pel museu per intentar suspendre l'acord de l'Ajuntament, que rebutjava la seva instal·lació a la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de maig de 2022 a les 11:46
Et pot interessar
-
Cultura Mor Enric Hernàez, cantautor, als 68 anys
-
Cultura La importància de conservar el patrimoni arquitectònic rural: el cas de les masies catalanes
-
Cultura Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC
-
Cultura «Les rondalles no només plasmen una història, sinó també una llengua que no està tan adulterada»
-
Cultura «En llengua, Barcelona pot acabar com Perpinyà»
-
Cultura Petició de declaració d'espoli: un nou recurs per frenar el trasllat de les pintures de Sixena