La nova CCMA

Publicat el 28 de març de 2012 a les 13:01
Membres escollits pel Parlament del consell de govern de la CCMA. Foto: Oriol Campuzano

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ja té nomenats els seus sis nous membres. La votació celebrada al Parlament, que ha estat secreta, ha designat, doncs, a Núria Llorach, Antoni Pemán (tots dos proposats per CiU), Xavier Guitart, Josep Vilar Grèvol (candidats del PSC), i Armand Querol (a proposta del PPC). També s'ha votat la incorporació i el nomenament com a president del consell de govern de Brauli Duart, que arriba de la mà de CiU també. ICV-EUiA i ERC han criticat amb duresa la politització dels nomenaments i per això hi han votat en contra.

En el Ple d'aquest dimecres al matí, els diputats han votat per separat els candidats proposats per CiU i PSC d'un costat, i el del PPC per un altre. Així, la primera votació amb els membres de la federació nacionalista i els socialistes ha rebut el suport de 106 diputats de CiU, PSC, PPC i SI; el rebuig de 21 vots d'ICV-EUiA, ERC i Laporta; i l'abstenció dels tres membres de Ciutadans.

En el cas del candidat del PPC, Armand Querol, els tres diputats de SI han canviat el vot afirmatiu que han donat als altres membres per un 'no' rotund, sumant així el seu suport a ERC i ICV-EUiA. I és que, segons el portaveu dels independentistes, Alfons López Tena, Querol "no sembla idoni ni professional" per estar a la CCMA i, a més, ha considerat que no mereix "cap mena de respecte polític ni professional". Aquestes paraules han rebut el rebuig dels diputats del PPC i C's que s'han queixat pel to i la "falta de respecte" de López Tena. La presidenta del Parlament, Núria de Gispert, ha recordat al diputat de SI que expressions com les que ha fet "no poden ser admeses" a la cambra catalana.

En una votació posterior, els diputats s'han posicionat en favor de nomenar president d'aquest consell de govern de la CCMA a Brauli Duart, rebent 106 vots favorables, 21 en contra i 4 abstencions.