La falta de consens polític i territorial ha aturat l'aprovació en el consell executiu del Govern del conveni que establia cedir a l'Aragó 53 de les 97 obres d'art procedents del Monestir de Santa Maria de Sixena (Osca) emplaçades al Museu Nacional d'Art de Catalunya.
Així ho va anunciar el conseller de Cultura, Santi Vila, al febrer passat com a gest de "bona voluntat" després de reunir-se a Saragossa amb la seva homòloga aragonesa. Els dos executius tenien previst aquest dimarts oficialitzar l'acord amb dues rodes de premsa a la mateixa hora, però tot ha quedat en res. La consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Neus Munté, ha assegurat en la roda de premsa posterior al consell executiu que la no aprovació de l'acord "no disposa a res" i que s'hi continuarà treballant, i ha manifestat la voluntat de seguir treballant cercant l'acord.
"Anirem abordant amb normalitat a nivell de Govern i amb el govern aragonès aquesta qüestió", ha insistit Munté. Així, ha especificat que no es tracta de cap acord "tombat" sinó que hi ha punts "dinàmics" de l'ordre del dia del consell executiu que es discuteixen o s'aplacen minuts previs a l'inici de la reunió.
Amb tot, ha constatat la "bona sintonia" entre els governs català i l'aragonès i ha manifestat la voluntat de seguir treballant cercant el "màxim consens possible" a nivell polític i territorial d'un procés que judicialment segueix el seu curs.
Junqueras, un fre a l'acord
Segons apunta el diari El País, l'escull a l'aprovació d'aquest conveni ha estat ERC, i en concret el vicepresident Oriol Junqueras, que aquest dilluns va assegurar que no permetria un acord en els termes que s'estaven parlant.
El pacte anunciat per Vila va caure malament en algunes institucions de Lleida. Des de la UdL es va considerar "precipitat" aquest pacte mentre que des del Museu de Lleida es va instar, mitjançant el seu director, a "marcar unes línies vermelles" sobre aquesta qüestió.
L'acord entre Catalunya i Aragó sobre l'art de Sixena, aturat
El Govern no ha pogut aprovar el conveni per manca de consens polític | La vicepresidenta Neus Munté assegura que s'hi continuarà treballant
ARA A PORTADA
Publicat el 26 d’abril de 2016 a les 14:42
Et pot interessar
-
Cultura De «Perdóname» a «Resistiré»: les cançons més mítiques del Dúo Dinámico
-
Cultura Mor Manuel de la Calva, cantant català i membre del Dúo Dinámico
-
Cultura Un cinema català rep un premi a millor sala d'Europa
-
Cultura «La literatura catalana s'ha evadit molt de la realitat»
-
Cultura Mor Enric Hernàez, cantautor, als 68 anys
-
Cultura La importància de conservar el patrimoni arquitectònic rural: el cas de les masies catalanes