La proposta dels alumnes de cinquè A de l'escola Serra i Hunter de Manresa s'ha endut el primer premi del Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català de la Plataforma per la Llengua. Sota el títol d'"Escapa't de la llengua", barrejava la llengua en un entorn de tauler, cooperació i escape-room. El segon premi ha estat per "El Robot va a l'escola", dels alumnes de cinquè de l'escola Lavínia de Barcelona, i el tercer per l'escola Mestral, de Sant Feliu de Llobregat, amb el joc "En saps prou, de català?" creat per l'aula de cinquè de Primària.
El certamen, que enguany ha arribat a la cinquena edició, ha comptat amb la participació de més de 4.000 alumnes de 184 aules de cinquè i sisè de Primària de Catalunya, la Franja de Ponent i el País Valencià. L'entrega de premis s'ha dut a terme aquest diumenge a l'Auditori de Barcelona, en un acte presentat per l'actriu i escriptora Estel Solé i amb la participació del mag Sermagus.
La iniciativa enguany ha comptat, per primera vegada, amb propostes d'escoles del País Valencià i, de cara a l'any vinent, s'hi sumaran centres de les Illes Balears i l'Alguer.
Exposat al Museu del Joguet de Catalunya
Tots tres projectes guanyadors han rebut un trofeu obra de Joan Mundó. A més, "Escapa't de la llengua" s'exposarà aquest estiu al Museu del Joguet de Catalunya, a Figueres. Paral·lelament, el jurat ha atorgat nou accèssits a jocs presentats per escoles de Barcelona, Badalona, El Prat de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Castellar del Vallès, Olot, Almassora i Polop.
Aquest any el concurs ha comptat amb un jurat d'excepció, format per Màrius Serra, Salvador Alsius, Oriol Comas, Joaquim Dorca, Jaume Cela, Laia Maurí i Maria Rosa Mateu.
L'escola Serra i Hunter de Manresa guanya el Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català
El certamen, organitzat per Plataforma de la Llengua, ha comptat amb la participació de més de 4.000 alumnes de cinquè i sisè de Primària de Catalunya, la Franja de Ponent i el País Valencià
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de juny de 2019 a les 14:02
Et pot interessar
-
Cultura Mor Enric Hernàez, cantautor, als 68 anys
-
Cultura La importància de conservar el patrimoni arquitectònic rural: el cas de les masies catalanes
-
Cultura Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC
-
Cultura «Les rondalles no només plasmen una història, sinó també una llengua que no està tan adulterada»
-
Cultura «En llengua, Barcelona pot acabar com Perpinyà»
-
Cultura Petició de declaració d'espoli: un nou recurs per frenar el trasllat de les pintures de Sixena