L'IVA del cinema baixa del 21% al 10%

És una de les mesures que recull els nous pressupostos de l'Estat

Publicat el 05 de juliol de 2018 a les 17:40
El cinema està d'enhorabona. L'IVA baixa del 21% al 10%. Una de les mesures més criticades, la pujada de l'IVA cultural al percentatge del 21%, es veurà rebaixada a les sales de cinema, segons recull els Pressupostos Generals de l'Estat.

Abans, de mitjana, una entrada de cinema costava uns 9 euros. Ara baixarà a la meitat. El ministre de Cultura i Esports, José Guirao, ha demanat un vídeo publicat al Twitter del Ministeri que "s'ha de tornar al cinema".
 

Segons explica el ministre, el cinema espanyol ja ha recaptat 51 milions d'euros en el primer semestre del 2018. En canvi, les produccions catalanes estan de baixada. Així ho va detallar ahir Isona Passola, presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català, en la presentació del balanç de l'any.