
Santi Balmes ha avançat que el grup vol editar un disc íntegrament en català. Ho faria a manera de parèntesi i després de publicar prèviament un àlbum amb què ja treballa i que veurà la llum a l'abril del 2012. Aquesta seria la primera incursió important de Love of Lesbian en aquesta llengua i també el tercer idioma emprat pel grup, que en els seus inicis cantava en anglès i després en castellà. En tot cas la prova no es farà amb vocació definitiva, sinó com un "experiment", ha explicat. D'altra banda, el cantant publicarà en breu el seu primer llibre, un conte infantil anomenat "Jo mataré monstres per tu", amb il·lustracions de l'artista i realitzadora Lyona.
Preguntat per possibles canvis estilístics en el proper disc del grup, Balmes ha manifestat haver après que cap suposa un canvi radical. Ha estat aleshores quan ha puntualitzat que el que sí que suposarà una revolució és fer un disc en català.
Santi Balmes recorda que ell i la majoria del grup són catalanoparlants, i que el castellà sempre l'ha tingut com a llengua "de socialització". En aquest sentit, el líder de Love of Lesbian ha expressat que té ganes d'explorar aquesta nova "geografia de l'atles que duem dins, fins arribar al rovell de l'ou". En tot cas però, la banda no planteja aquest pas com un canvi definitiu, sinó com un "experiment" i un "parèntesi", que hores d'ara desconeix on els portarà.
Abans d'aquesta aventura, però, el grup té un objectiu més immediat: la gravació del seu proper disc. Balmes anuncia que tenen "una vintena d'idees" i que properament marxaran fora de la ciutat per treballar-hi, descartar i fer la selecció final. El mes de gener de 2012 el grup enregistrarà el disc, i està previst que s'acabi publicant el mes d'abril del mateix any.