Els dos principals eixos de la història es desenvolupen a Manresa i Barcelona, a través d'"un thriller costumista, ja que des que comença se sap que la protagonista té por de la persona amb qui s'ha casat", ha anotat Roca. A través d'establiments mítics de la Barcelona dels 50, anuncis, i altres elements propis de la cultura de l'època, Roca situa una història que barreja ficció amb realitat. "Tot el que explico m'ho he inventat, però, alhora, és l'obra més personal perquè em toca molt de prop", ha apuntat l'autora, que va néixer al barri del Call de Barcelona, on es troben els orígens de Can Jorba.
L'arribada de l'èxit en un món molt exigent
A punt d'estrena és la història del somni d'Eulàlia, "una noia jove que desitja ser maniquí, un ofici que estava mal vist durant els anys 40 i 50", ha manifestat Roca. "Si no hi ha un treball, l'èxit mai no arriba, sigui en l'època que sigui", ha detallat sobre la força dels personatges que lluiten pels seus objectius. "Pertegaz va complir el seu somni, i jo adoro les persones que lluiten per un somni", ha puntualitzat Roca. "En aquesta època eren maniquís anònimes, a diferència d'avui, en què les models són protagonistes. La maniquí estava al servei del creador, era com un penjador per lluir roba", ha reblat.

Portada d'«A punt d'estrena», de Maria-Carme Roca Foto: Columna
Historiadora i filòloga, Roca es dedica professionalment a l’escriptura des de l’any 1997. D’ençà d’aleshores ha publicat una cinquantena de llibres. La seva obra s’adreça tant al públic infantil i juvenil com a l’adult. La passió que sent per la literatura i la història fa que sovint les uneixi i escrigui novel·la històrica. L’any 2006 va guanyar el Premi Nèstor Luján amb Intrigues de palau. Algunes de les seves novel·les són El monestir proscrit (2008), Barcino (2009), Escollida pels déus (2011) o L’enigma Colom (2014).