Mor Alfons Udina, expresident de l'AMIC i editor de «La Fura» als 72 anys

Va ser president de l’ACPG, i posteriorment AMIC, durant 6 anys, i també vicepresident de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals

Publicat el 13 de setembre de 2016 a les 14:35
Alfons Udina ha mort aquest dilluns a l'edat de 72 anys després de lluitar durant mesos contra una malaltia. Va ser president de l’ACPG, i posteriorment AMIC, durant sis anys, editor de La Fura, i vicepresident de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals. Més conegut com a "Sete", era un ferm defensor de la premsa de proximitat en català i així ho va fer saber posant-se al capdavant de l’AMIC, durant una de les etapes més complicades que ha patit el sector fruit de la crisi econòmica.

Tot i així, i segons expliquen des de l'AMIC-ACPG, durant la seva gestió va arribar als més de 200 mitjans associats, va professionalitzar-la ampliant l’equip humà i va augmentar la facturació. També va ser un dels principals impulsors de la premsa local i comarcal editant La Fura, el rotatiu gratuït de Vilafranca del Penedès que es va editar durant 33 anys.  Va ser des del 1996 el president de l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya.

Demà dimecres 14 de setembre se celebrarà la cerimònia de comiat al Tanatori de Vilafranca a les 12 del migdia. L'enterrament, per altra banda, tindrà lloc al Cementiri Municipal de Sitges-Pruelles.