Alfons Udina ha mort aquest dilluns a l'edat de 72 anys després de lluitar durant mesos contra una malaltia. Va ser president de l’ACPG, i posteriorment AMIC, durant sis anys, editor de La Fura, i vicepresident de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals. Més conegut com a "Sete", era un ferm defensor de la premsa de proximitat en català i així ho va fer saber posant-se al capdavant de l’AMIC, durant una de les etapes més complicades que ha patit el sector fruit de la crisi econòmica.
Tot i així, i segons expliquen des de l'AMIC-ACPG, durant la seva gestió va arribar als més de 200 mitjans associats, va professionalitzar-la ampliant l’equip humà i va augmentar la facturació. També va ser un dels principals impulsors de la premsa local i comarcal editant La Fura, el rotatiu gratuït de Vilafranca del Penedès que es va editar durant 33 anys. Va ser des del 1996 el president de l’Agrupació del Bestiari Festiu i Popular de Catalunya.
Demà dimecres 14 de setembre se celebrarà la cerimònia de comiat al Tanatori de Vilafranca a les 12 del migdia. L'enterrament, per altra banda, tindrà lloc al Cementiri Municipal de Sitges-Pruelles.
Mor Alfons Udina, expresident de l'AMIC i editor de «La Fura» als 72 anys
Va ser president de l’ACPG, i posteriorment AMIC, durant 6 anys, i també vicepresident de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de setembre de 2016 a les 14:35
Et pot interessar
-
Cultura De «Perdóname» a «Resistiré»: les cançons més mítiques del Dúo Dinámico
-
Cultura Mor Manuel de la Calva, cantant català i membre del Dúo Dinámico
-
Cultura Un cinema català rep un premi a millor sala d'Europa
-
Cultura «La literatura catalana s'ha evadit molt de la realitat»
-
Cultura Mor Enric Hernàez, cantautor, als 68 anys
-
Cultura La importància de conservar el patrimoni arquitectònic rural: el cas de les masies catalanes