La cantant israeliana Noa celebrarà un quart de segle com a artista el proper 9 de desembre al Gran Teatre del Liceu de Barcelona. I ho farà en un concert on estarà acompanyada de Joan Manuel Serrat, Joaquín Sabina, Miguel Poveda i Jorge Drexler. "Estem molt contents de fer aquest concert a Barcelona, és un bon lloc per fer els 25 anys: no hauria trobat un lloc millor", ha manifestat la cantant en una roda de premsa celebrada aquest dijous a Barcelona.
Noa, que actuarà per segona vegada al Liceu amb el concert, ha confessat que Catalunya és un dels punts més especials per a ella. "Barcelona m'ha donat regals meravellosos", tal com ha explicat. Alguns d'aquests regals, per exemple, són Emilia Galindo, una amiga i fan que l'ha ajudat amb les traduccions al català, i Pep Guardiola, qui va assistir amb la família a un concert seu a Israel.
Segons ella, però, el "regal més important" ha estat Joan Manuel Serrat. "Penso que bona part del meu èxit a Espanya és gràcies a ell, que quan era una artista jove em va oferir cantar junts, tot i que jo tenia 24 anys i era totalment desconeguda", ha dit la cantant. El barceloní serà una aposta ferma de l'aniversari, al costat de Sabina, Poveda i Jorge Drexler.
El repertori del concert, inscrit al 47 Festival Internacional de Jazz de Barcelona, serà una repassada dels seus "hits", tot i que també estarà centrat en el seu últim treball Love Medicine al costat de les interpretacions de A la sombra de un león amb Sabina; Es caprichoso el azar amb Serrat; El moro judío, amb Drexler, i Uno queriendo ser dos amb Poveda, amb qui potser també interpretarà la seva versió El cant dels ocells.
La situació d'Israel, "una catàstrofe"
Noa, amb arrels jueves i iemenites, també ha parlat sobre la situació política d'Israel, que ha considerat una catàstrofe: "tothom necessita un territori per a la seva cultura, ningú millor que els catalans per entendre això".
"La solució és l'estat independent de Palestina i després el d'Israel, i el pròxim pas seria treballar durament per construir confiança i ajudar l'estat palestí, i que ells ens ajudin a nosaltres a sentir-nos segurs", ha dit la cantant, per a qui calen bones intencions i que es facin disculpes.
Noa celebrarà 25 anys com a artista al Liceu amb Serrat, Sabina, Poveda i Drexler
El repertori del concert contindrà els seus grans èxits | La cantant, amb arrels jueves i iemenites, veu la situació d'Israel com "una catàstrofe" i afirma que "la solució és l'estat independent de Palestina i després el d'Israel"
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’octubre de 2015 a les 08:53
Et pot interessar
-
Cultura Una Setmana del Llibre de «màxims» a Arc de Triomf: 93 casetes i 312 expositors
-
Cultura Jordi Amat guanya el Premi Bones Lletres d'Assaig amb una mirada sobre Barcelona
-
Cultura El Món de la Tele i Next enforteixen la seva aposta editorial
-
Cultura Dagoll Dagom diu adeu amb l’última funció de «Mar i cel» aquest diumenge
-
Cultura «Mar i Cel» arribarà als cinemes per Nadal
-
Cultura Polèmica per la representació d'una obra de teatre catalanòfoba en un acte de l'Ajuntament de Barcelona