"Pensem que nosaltres som els millors i som un mamífer més. De la desigualtat en fem un tema com pot ser l'escala social, el masclisme o la condició sexual", afirma Belbel. Segons ha explicat l'autor del text, Roc Esquius, a partir de la "proposta impossible" que rep el conseller de Salut, s'exploren altres temes per indagar en la humanitat que ens ha tocat viure. "M'agrada plantejar dubtes i anar estirant. Que la gent no surti del teatre amb una posició concreta sinó que reflexioni".
Una cinquantena d'espectadors en cada sessió
La Sala Flayhard és un espai petit. De fet, en aquest muntatge hi ha una quarantena de localitats per funció. Això, segons Belbel, obliga a fer un teatre "de manufactura" en què "un petit gest és tant important com un de gran". Per això, Belbel celebra que "tant Portas com Cambray són versàtils i interpreten diversos personatges". El director també ha subratllat que els dos actors treballen amb molt d'enginy, barrejant gèneres i de forma dinàmica. "Amb la Mireia explorem el dramatisme i amb l'Enric un personatge esquizofrènic", ha detallat.
Sàpiens és una comèdia que llença "petites bombes", continua Belbel. En aquest sentit ha expressat que és un text del segle XXI que té referències més enllà del teatre: "els espectadors es transportaran a les millors sèries de televisió. Sàpiens comença com una comèdia de situació i acaba com un capítol de Black Mirror", ha manifestat. El director teatral sosté, però, que l'obra "sempre va per davant de l'espectador" i que també inclou alguna referència a l'actualitat política catalana.

Enric Cambray i Mireia Portas, a «Sàpiens» Foto: Sala Flyhard