El Departament de Cultura, mitjançant l’Institut Català d’Empreses Culturals incrementarà el pròxim any 2015 en 200.000 € el seu suport als municipis i a través de les entitats titulars d’equipaments escènics i musicals de Catalunya. Junt al total de 2.250.000€ de la Generalitat i els 970.000€ que aportarà la Diputació de Barcelona la xifra final pressupostada per al 2015 és de 3.220.000€. A part, això no vol dir que no acabi sent lleugerament més alta segons el desenvolupament del programa al llarg l’any.
Ferran Mascarell, durant la presentació de les xifres d'inversió, ha explicat que “aquest 2014 ha estat l’any en que s’ha recuperat la brusca caiguda que el subsector dels projectes professionals va viure el 2013”. Segons el conseller “la brutal davallada del nombre d’actuacions musicals, de teatre -i de fet en general- que van patir les companyies el passat any va ser d’aproximadament un cinquanta per cent. Aquest 2014 no es pot dir que haguem recuperat aquesta baixada però si que s’ha arribat a l’estàndard de normalitat de 2010 i 2011, per tant un resultat positiu”.
Respecte l’any 2013 el nombre de municipis que han participat tant en el programa.cat com en els Convenis a tres bandes entre Generalitat, Diputacions i Ajuntaments ha passat de 77 a 168 en els diversos circuits d’equipaments (és a dir els E1, E2, E3 i E4). Aquests equips, d’acord amb la renovació que es va iniciar l’any passat a través de l’ICEC, permeten no solament programar amb certa antelació i garanties sinó també prendre decisions sobre aquesta programació per tal que més s’ajusti a la població o la comarca corresponent.
Finalment Mascarell ha manifestat que el treball que es fa des de l’ICEC, dirigit per ‘l’enginyer cultural’ Toni Cabré “és una tasca d’aquelles que gairebé no es veu però bàsica i imprescindible per a facilitar més oportunitats professionals i laborals per a més gent, aprofundir en la democràcia cultural, flexibilitzar i multiplicar la centralitat del producte i millorar la cooperació bidireccional entre la gent i les institucions”.
S'incrementa l’ajuda per a les arts escèniques professionals
L’ICEC anuncia un augment de 200.000€ en suport institucional
Ara a portada
Publicat el 06 de desembre de 2014 a les 08:53