
Imatge virtual de com serà l'escenari de la nova gira de Sopa de Cabra Foto: ACN
Sopa de Cabra vol tornar per la porta gran amb els tres únics concerts de la gira d'aquest estiu, més espectacular que mai. Per aquest motiu, s'ha posat en mans de dues importants empreses d'arts visuals per confeccionar la seva producció de directe "més ambiciosa", en el que promet ser un directe sorprenent i que no deixarà ningú indiferent. Cube, formada en arts visuals, i DLUX, encarregada de la part audiovisual, han dissenyat una pantalla apaïsada de 10 metres d'ample per 3 d'alçada, i una il·luminació "atípica" que pretén "transportar l'espectador a atmosferes atípiques".
Aquest serà l'espectacular embolcall per als tres concerts que la popular banda gironina, un dels grans estendards del "rock català" dels 90, oferirà aquest estiu, en el marc de la gira "3,2,1...Comença el compte enrere". El Festival de la Portaferrada, a Sant Feliu de Guíxols, les Santes de Mataró i el Festival Internacional de Cambrils són les places on actuaran Gerard Quintana i companyia.
Una gran escenografia feta a Catalunya
Els responsables artístics d'aquesta escenografia són dues empreses catalanes amb un llarg recorregut i prestigi. D'una banda, l'empresa Cube, formada en arts visuals, teatre i arquitectura, que ha col·laborat amb artistes com Standstill o Extremoduro i amb pel·lícules com 'Buried', guanyadora de tres premis Goya. La segona firma implicada és l'empresa d'audiovisuals DLUX, responsables entre d'altres de la part audiovisual de l'escenografia del darrer 'Mar i Cel' o de l'òpera 'La Veronal', entre d'altres.
Per la gira de Sopa de Cabra d'aquest estiu han dissenyat "una escenografia protagonitzada per una pantalla apaïsada de trenta metres quadrats i una il·luminació atípica "que en determinats moments transportarà l'espectador a atmosferes noves". L'objectiu, explica Cube, és que l'espectador de Sopa de Cabra, que ha escoltat les seves cançons infinitat de vegades, visqui aquesta gira d'una manera diferent". En el mateix sentit, Gerard Quintana afirma que és "un luxe veure la dimensió que agafen cançons del repertori com "Camins" o "Lletania", i es mostra convençut que el públic se sorprendrà.
La primera cita, que ja ha venut el 80% de les seves localitats, serà el 18 de juliol al Festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols, el 24 de juliol faran parada a les Santes de Mataró i el 7 d'agost al Festival Internacional de Cambrils. Per ara ja han venut prop de 10.000 entrades.

Un escenari de grans dimensions acollirà la nova gira del grup català Foto: ACN