Les conegudes pel·lícules de Pixar com Toy Story, Cars, Brave, Ratatouille o Monstruos S.A. amaguen un llarg procés creatiu que va molt més enllà de la il·lustració i que tenen a veure amb la ciència, la tecnologia, l’enginyeria o les matemàtiques. Això és el que mostra l’exposició interactiva "La ciència de Pixar", que acollirà el Museu de la Ciència CosmoCaixa des d’aquest dimecres fins al 3 de setembre. Un esdeveniment que arriba dos mesos abans de l'estrena d'una nova producció: Elemental.
Javier Hidalgo, cap d’exposicions de ciència de la Fundació la Caixa, apunta que a la mostra es fa "una dissecció de tot el que hi ha darrere les pel·lícules d’animació" de Pixar, a través dels seus populars protagonistes. Així doncs, es pot veure el procés creatiu de, per exemple, Buzz Lightyear. Des de la seva animació amb un dibuix fet a llapis fins al moviment i la renderització, és a dir, la creació d'una imatge a partir d'un model.
Hidalgo ha destacat la importància de la interacció de la mostra, ja siguin interactius manuals i tàctils. De fet, ha manifestat que en aquesta exposició s’hi va a treballar com ho fan els professionals de Pixar. "És com una petita escola d’animació", ha assegurat.
[noticiadiari]2/252425[/noticiadiari]
Entre les curiositats més atractives es troba la mostra de com es va aconseguir la ubicació i els angles de la càmera per crear una vista d’insecte per a la pel·lícula Bichos o com afecten els canvis d’il·luminació en la imatge d’escenes submarines a Buscant en Nemo. També es poden ajustar els llums d’una escena de la sala d'Up!.
Fins i tot, s'exposen detalls que ajuden a entendre la sensació de realitat que desprenen els films de Pixar. Per exemple, la protagonista de Barve, Mèrida, té més de 1.500 flocs arrissats esculpits un per un que componen, a la vegada, més de 111.000 cabells.
[plantillavirals]
Una exposició mostra la ciència i la tecnologia de les pel·lícules de Pixar
El CosmoCaixa acull una mostra interactiva sobre el procés tècnic dels populars films a través dels seus protagonistes

- Buzz Lightyear a l'esposició 'La ciència de Pixar' al CosmoCaixa. -
- ACN Pere Francesch
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de maig de 2023 a les 12:29
Et pot interessar
-
Cultura «La literatura catalana s'ha evadit molt de la realitat»
-
Cultura Mor Enric Hernàez, cantautor, als 68 anys
-
Cultura La importància de conservar el patrimoni arquitectònic rural: el cas de les masies catalanes
-
Cultura Mor Eduard Carbonell, exdirector del MNAC
-
Cultura «Les rondalles no només plasmen una història, sinó també una llengua que no està tan adulterada»
-
Cultura «En llengua, Barcelona pot acabar com Perpinyà»