El canal France 24 ha dedicat un reportatge sobre la divisió entre els seguidors i els detractors de Franco a l'estat espanyol, quaranta anys després de la seva mort. El treball, de 17 minuts, comença il·lustrant el conflicte amb imatges de concentracions oposades. En una els manifestants reclamen que els crims del franquisme no quedin impunes; a l'altre fan la salutació feixista.
El reportatge es fa ressò a la Llei d'Amnistia aprovada el 1977. Una llei que segons la mateixa ONU ha permès que existeixi "un patró d'impunitat" en els casos de desaparicions forçades durant la Guerra Civil i la dictadura.
En aquest sentit el treball de France 24 assenyala que la cerca de la "veritat en els anys foscos d'Espanya segueixen sent una gran obra de construcció".
VÃDEO El «fantasma» de Franco a Espanya, en un reportatge de France 24
El canal publica un treball sobre sobre la divisió entre els seguidors i els detractors del dictador quaranta anys després de la seva mort
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de febrer de 2016 a les 18:46
Et pot interessar
-
Cultura Una Setmana del Llibre de «màxims» a Arc de Triomf: 93 casetes i 312 expositors
-
Cultura Jordi Amat guanya el Premi Bones Lletres d'Assaig amb una mirada sobre Barcelona
-
Cultura El Món de la Tele i Next enforteixen la seva aposta editorial
-
Cultura Dagoll Dagom diu adeu amb l’última funció de «Mar i cel» aquest diumenge
-
Cultura «Mar i Cel» arribarà als cinemes per Nadal
-
Cultura Polèmica per la representació d'una obra de teatre catalanòfoba en un acte de l'Ajuntament de Barcelona