El raper Josep Miquel Arenas, àlies Valtònyc, compareix aquest dilluns davant del jutge belga que ha de decidir si l'extradeix o no a Espanya. El cantant ha acudit acompanyat del seu advocat Gonzalo Boye i un amic personal a la vista programada a les nou del matí als jutjats de Gant, on s'espera que el jutge prengui una decisió.
Poc abans s'ha presentat als jutjats el seu advocat belga, Paul Bekaert. En una primera vista, el 21 d'agost passat, la justícia belga ja va denegar l'extradició automàtica i ara ha de pronunciar-se sobre si l'extradeix o no finalment i per quins delictes d'acord amb el principi de doble incriminació. Segons han assegurat fonts de la defensa a l'ACN, està previst que la resolució del jutge trigui encara entre una i dues setmanes però aquest dilluns es fixarà ja la data per a la notificació.
En qualsevol cas, la decisió pot ser recorreguda i la defensa del raper ja ha argumentat que en el cas del seu client no hi ha un delicte de terrorisme, tal com diu l'Audiència Nacional, sinó d'opinió.
El músic, que té vigent una euroordre contra ell, va marxar a Bèlgica després que el Tribunal Suprem el condemnés a tres anys i mig de presó pels delictes d'enaltiment del terrorisme, injúries a la Corona i amenaces per les lletres de diverses cançons que va escriure i pujar a internet. El 5 de juliol un jutge instructor a Gant el va deixar en llibertat amb mesures cautelars mentre es resolia la petició d'extradició a l'estat espanyol, que ha reclamat la seva entrega per motius de "terrorisme".
Aquest diumenge el raper va assegurar en una entrevista que creu que Bèlgica acceptarà la seva extradició a Espanya però només pel delicte d'amenaces i no pels d'enaltiment del terrorisme i injúries a la Corona.
Valtònyc ja és davant del jutge que ha de resoldre la seva extradició
Cultura
Bèlgica va descartar el 21 d'agost passat l'entrega automàtica
ARA A PORTADA
-
Política ERC pressiona pel finançament mentre Sánchez busca el desllorigador de Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
-
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
Publicat el
03 de setembre de 2018 a
les 07:58
Et pot interessar
-
Cultura
El cantant d'Oques Grasses, Josep Montero, escollirà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2026
-
Cultura
Les novetats literàries més esperades en la «reentré» de setembre, segons els llibreters
-
Cultura
La cultura catalana de petit format: entre l'èxit de públic i la precarietat de fons
-
Cultura
«Som un país de grans actors, però, sobretot, de grandíssimes actrius»
-
Cultura
Sant Fèlix viu una diada històrica i veu descarregar el primer pilar de 9 amb folre, manilles i puntals
-
Cultura
De Dolly Parton a Tomeu Penya
