El Cercle Català de Negocis ha publicat aquesta setmana un extens informe sobre l'impacte real que té el dèficit fiscal sobre el territori i analitza com afecta sobre les comarques, vegueries, capitals de comarques i municipis amb més de 5.000 habitants. Per altra banda, també posen el focus en les principals inversions en infraestructures pendents d'executar per part de l'Estat.
L'anàlisi s'inicia amb la renda familiar disponible per comarques. La Vall d'Aran, la Conca de Barberà, Ripollès i Gironès són les que tenen una RFDB més alta superant amb entre 5 i 14 punts la mitjana catalana. A l'altre extrem, hi queden l'Anoia, l'Alt Urgell i el Baix Llobregat, amb 10 punts per sota.
Per comarques, Barcelonès, Vallès Occidental i Baix Llobregat són les més afectades. Una de les conclusions a les que arriba assegura que "totes les comarques catalanes, fins i tot les relativament més pobres, tenen un nivell de riquesa per càpita superior a la mitjana espanyola. Per tant són contribuents nets a la solidaritat entre territoris".
Pel que fa al dèficit fiscal per municipis amb més de 5.000 habitants, el més afectat és Barcelona, seguit per l'Hospitalet de Llobregat, Terrassa, Sabadell i Badalona, respectivament. La conclusió, en aquest apartat és que "molts ajuntaments podrien liquidar tot el seu deute en menys de mig any si hi destinessin íntegrament el seu dèficit fiscal".
Segons el mateix estudi i en referència a les inversions per part de l'Estat a Catalunya, l'estudi assegura que s'han reduït en un 50% entre els anys 2004 i 2014. Enguany, "el Ministeri de Foment preveu invertir 1.072 milions d'euros a Catalunya, dels quals n'executarà només una part. Mentrestant, té 5.939 M€ pendents d’executar a la Regió Metropolitana de Barcelona, als quals encara hem d’afegir els 4.000 M€ de la línea orbital ferroviària".
A tall de conclusió, l'estudi del CCN constata que "en una Catalunya independent totes les comarques sortiran beneficiades" i "els municipis i les comarques més afavorits per la independència seran aquells que actualment tenen una renda familiar disponible per sota de la mitjana catalana".
Estudi del CCN sobre el dèficit fiscal a Catalunya / Cercle Català de Negocis
Barcelonès, Vallès Occidental i Baix Llobregat, les comarques més afectades pel dèficit fiscal
Economia
Un estudi del Cercle Català de Negocis fa un anàlisi sobre l'impacte que té sobre el territori i constata que "en una Catalunya independent totes en sortiran beneficiades"
ARA A PORTADA
-
Societat El futur dels pisos turístics esvera Catalunya: totes les cares del xoc per la nova regulació David Cobo
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
18 de setembre de 2015 a
les 13:40
Et pot interessar
-
Economia
Bizum s'estrena als comerços sense impacte entre els clients: «No te'l demanen»
-
Economia El SOC promou la inserció laboral amb cursos de català
-
Economia
«Catalunya té un greu problema de lideratge»
-
Economia
Les exportacions pugen un 2,9% i les importacions baten rècords a Catalunya
-
Economia El govern espanyol recupera la rebaixa al preu del gasoil pel repunt de la inflació
-
Economia
L'IPC puja tres dècimes i s'enfila fins al 3,5%
