Els consells d'administració de BBVA i de Catalunya Banc han acordat aquest dijous el seu projecte de fusió. El banc català serà absorvit en el grup presidit per Francisco González, que consolida així la seva presència a Catalunya, amb una quota de mercat del 25 % i més de 2,6 milions de clients.
L'operació està subjecta a l'aprovació dels òrgans socials competents i a l'obtenció de les autoritzacions administratives pertinents, segons han informat avui les dues entitats.
La fusió permetrà als clients comptar amb més capil·laritat de xarxa, donant cobertura de forma presencial al 93 % de la població catalana. A més, amb aquesta integració BBVA incrementarà la seva presència a Catalunya al ser present en totes les poblacions amb més de 8.000 habitants, fet que suposa un augment del 18 % de la cobertura territorial que tenien fins ara els clients de Catalunya Banc –producte d'una fusió entre Caixa Catalunya, Caixa Tarragona i Caixa Manresa- i d'un 38% els clients de BBVA.
La històrica seu de Catalunya Banc, a la Via Laietana de Barcelona, serà "un dels edificis emblemàtics del grup", i se sumarà a les seus existents a la plaça Catalunya de la ciutat, a Manlleu i a Terrassa.
BBVA anuncia l'absorció de Catalunya Banc
Els consells d'administració de les dues entitats acorden el projecte de fusió | El grup presidit per Francisco González consolida així la seva presència a Catalunya, amb una quota de mercat del 25 % i més de 2,6 milions de clients
ARA A PORTADA
-
«Democràcia o màfia» i revolta autonòmica: així prepara Feijóo l'estocada final a Sánchez Tania Tapia Díaz
-
-
Quatre de cada cinc edificis catalans s'hauran de rehabilitar per complir amb la normativa energètica europea Ona Sindreu Cladera
-
-
L'eficiència energètica pot fer estalviar 1.000 euros en la factura del gas: com s'aconsegueix? Ona Sindreu Cladera
Publicat el 31 de març de 2016 a les 19:21
Et pot interessar
-
Economia L'opa al Sabadell, en l'hora decisiva: les apostes dels experts
-
Economia Amancio Ortega compra per 250 milions un edifici icònic de la Diagonal
-
Economia Illa garanteix als inversors coreans que la planta de Mont-roig tirarà endavant malgrat el rebuig ecologista
-
Economia La inflació a l'Estat baixa de la barrera del 2% que el Banc Central Europeu marca com a objectiu
-
Economia Un tribunal dels Estats Units declara il·legals i suspèn els aranzels de Trump
-
Economia «Catalunya ofereix al Japó un pont a Europa i l'Amèrica Llatina»