Els consells d'administració de BBVA i de Catalunya Banc han acordat aquest dijous el seu projecte de fusió. El banc català serà absorvit en el grup presidit per Francisco González, que consolida així la seva presència a Catalunya, amb una quota de mercat del 25 % i més de 2,6 milions de clients.
L'operació està subjecta a l'aprovació dels òrgans socials competents i a l'obtenció de les autoritzacions administratives pertinents, segons han informat avui les dues entitats.
La fusió permetrà als clients comptar amb més capil·laritat de xarxa, donant cobertura de forma presencial al 93 % de la població catalana. A més, amb aquesta integració BBVA incrementarà la seva presència a Catalunya al ser present en totes les poblacions amb més de 8.000 habitants, fet que suposa un augment del 18 % de la cobertura territorial que tenien fins ara els clients de Catalunya Banc –producte d'una fusió entre Caixa Catalunya, Caixa Tarragona i Caixa Manresa- i d'un 38% els clients de BBVA.
La històrica seu de Catalunya Banc, a la Via Laietana de Barcelona, serà "un dels edificis emblemàtics del grup", i se sumarà a les seus existents a la plaça Catalunya de la ciutat, a Manlleu i a Terrassa.
BBVA anuncia l'absorció de Catalunya Banc
Economia
Els consells d'administració de les dues entitats acorden el projecte de fusió | El grup presidit per Francisco González consolida així la seva presència a Catalunya, amb una quota de mercat del 25 % i més de 2,6 milions de clients
ARA A PORTADA
-
-
Política Comandament únic i consell de seguretat: Sánchez posa fil a l'agulla a la crisi de Ceuta 26 dies després Gerard Mira
-
Política Sanitat enviarà 25.000 vacunes a Ceuta per reforçar la prevenció davant la crisi migratòria Pau Espí Solé
-
-
Terra Tempestes torrencials arreu del país: carrers plens d'aigua i trens sense circulació Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
31 de març de 2016 a
les 19:21
Et pot interessar
-
Economia
Bizum s'estrena als comerços sense impacte entre els clients: «No te'l demanen»
-
Economia El SOC promou la inserció laboral amb cursos de català
-
Economia
«Catalunya té un greu problema de lideratge»
-
Economia
Les exportacions pugen un 2,9% i les importacions baten rècords a Catalunya
-
Economia El govern espanyol recupera la rebaixa al preu del gasoil pel repunt de la inflació
-
Economia
L'IPC puja tres dècimes i s'enfila fins al 3,5%
