Catalunya reactiva la campanya per atraure més turistes xinesos

Els visitants de la Xina deixen una despesa de 2.277 euros per persona cada vegada que venen

Publicat el 10 de juliol de 2023 a les 14:30
L'Agència Catalana de Turisme (ACT), del Departament d'Empresa i Treball, impulsa la visibilitat de l'oferta turística de Catalunya als xinesos. L'ACT duu a terme dues accions després que el mes passat es recuperessin les tres connexions aèries setmanals entre Pequín i Barcelona, de manera directa. El turisme xinès és un dels que deixa una despesa per persona més elevada, amb una mitjana de 2.277 euros per viatge

"Es tracta d'un mercat estratègic per la seva contribució a la desestacionalització", ha defensat el director de l'ATC, Narcís Ferrer, que ha remarcat que els xinesos tendeixen a viatjar al llarg de tot l'any. Segons dades de la Generalitat del 2019, l'any abans de l'esclat de la Covid-19 el mercat xinès va aportar un total de 350.000 turistes a Catalunya, que van generar una despesa aproximadament de 710 milions d'euros.  
 

Les dues accions

L'ACT ha apostat durant els últims dies per enviar 19 agents de viatges de Pequín, Shangai, Canton i Hong Kong a visitar diferents atractius turístics de Catalunya centrats en l'oferta de turuisme gastronòmic, cultural i de compres. Entre d'altres, han visitat el mirador Torre Glòries, l'Hotel Arts, la Roca Village, el MNAC i el celler Família Torres. 

A més a més, tres periodistes especialitzats en el turisme esportiu, visitaran en els pròxims dies diverses instal·lacions esportives de Barcelona i Calella per impulsar Catalunya com a destinació de turisme esportiu al mercat xinès. 

Entre les accions que ha posat en marxa l'ACT, també s'hi troba la col·lacobració amb 'influencers' xinesos que viuen a Catalunya. Aquests, produiran continguts audiovisuals de les obres de Domènech i Montaner, algunes festes majors que se celebrin i la costa catalana que acollirà la Copa de l'Amèrica el 2024.