"Es tracta d'un mercat estratègic per la seva contribució a la desestacionalització", ha defensat el director de l'ATC, Narcís Ferrer, que ha remarcat que els xinesos tendeixen a viatjar al llarg de tot l'any. Segons dades de la Generalitat del 2019, l'any abans de l'esclat de la Covid-19 el mercat xinès va aportar un total de 350.000 turistes a Catalunya, que van generar una despesa aproximadament de 710 milions d'euros.
Les dues accions
L'ACT ha apostat durant els últims dies per enviar 19 agents de viatges de Pequín, Shangai, Canton i Hong Kong a visitar diferents atractius turístics de Catalunya centrats en l'oferta de turuisme gastronòmic, cultural i de compres. Entre d'altres, han visitat el mirador Torre Glòries, l'Hotel Arts, la Roca Village, el MNAC i el celler Família Torres.A més a més, tres periodistes especialitzats en el turisme esportiu, visitaran en els pròxims dies diverses instal·lacions esportives de Barcelona i Calella per impulsar Catalunya com a destinació de turisme esportiu al mercat xinès.
Entre les accions que ha posat en marxa l'ACT, també s'hi troba la col·lacobració amb 'influencers' xinesos que viuen a Catalunya. Aquests, produiran continguts audiovisuals de les obres de Domènech i Montaner, algunes festes majors que se celebrin i la costa catalana que acollirà la Copa de l'Amèrica el 2024.