Catalunya s'encomana a Loquillo

Publicat el 01 de juliol de 2012 a les 11:40
Un dels camions circulant direcció França. Foto: X.G

"Ja que no tenim genolls, utilitzem el cervell", assegura el conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, per explicar de manera ràpida en què consisteix la campanya que ha engegat el seu departament per promocionar el turisme a Catalunya. Una campanya molt bàsica inspirada en Loquillo, el cantant de rock que va marcar una generació explicant que per ser feliç volia un camió. De fet, per l'impacte del sector turístic en l'economia catalana, aquesta només serà feliç si el turisme s'acosta a Catalunya

Així, el departament que dirigeix Mena paga la retolació de camions i autocars com uns ambaixadors sobre rodes del país com a destí turístic aprofitant el dens trànsit d'aquests vehicles catalans per tot Europa. La campanya "Catalunya, m'agrada compartir", amb 800.000 euros de pressupost, -un 82% menys que les darreres campanyes de promoció turística- també tindrà banda sonora: la cançó "T'espero", composada per Marc Parrot i interpretada per Beth.

De moment, a la iniciativa de publicitat low-cost, s'hi han apuntat 150 camions i, al departament cada dia tenen demandes. Un altre dels fronts de la campanya turística d'enguany serà internet. Flickr, Facebook i Twitter seran els tour-operadors que Empresa i Ocupació posarà a treballar per assolir que el turisme refresqui l'amargor de l'economia catalana.