L'Organització Europea de Consumidors (OEC) ha denunciat disset aerolínies que operen al continent a la Comissió Europea per greenwashing, és a dir, blanqueig ecològic. En concret, argumenten que totes aquestes companyies mantenen una estratègia per vendre com a ecològiques certes coses que no ho són.
Segons un comunicat publicat aquest dijous, l'entitat assegura que les companyies aèries fan "afirmacions enganyoses" sobre el clima i en alguns casos fins i tot fan pagar "taxes verdes" addicionals. L'Organització Europea de Consumidors assegura que això suposa una "pràctica comercial deslleial" i demana una investigació a escala europea sobre l'assumpte.
[noticia]258715[/noticia]
Entre les companyies aèries denunciades hi ha Ryanair, Vueling, Air France o Lufthansa. "Volar no és sostenible ni és previsible que ho sigui en un futur pròxim", defensa l'entitat. El BEUC també demana que, en cas que les aerolínies hagin fet pagar "taxes verdes", aquests imports es retornin als clients.
L'entitat assenyala com a "pràctiques deslleials" fer pagar diners extra per "compensar" o "neutralitzar" les emissions de COâ‚‚ o per "Contribuir al desenvolupament de combustibles d'avió sostenibles".
[plantillavirals]
Denuncien 17 aerolínies a la Comissió Europea per «greenwashing»
L'Organització Europea de Consumidors assenyala que companyies com Ryanair, Vueling, Air France o Lufthansa promocionen estratègies com a ecològiques quan no ho són

- Diversos avions a l'aeroport del Prat. -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
-
Sánchez es compromet a complir tots els acords amb Junts després de les amenaces de trencament Oriol March
-
Illa rebaixa la tensió amb Hisenda pel finançament i defensa Montero: «És un gran actiu» Bernat Surroca Albet
-
Elisenda Alamany es postula per a l'alcaldia amb la recepta perquè «Barcelona no mori d'èxit» Lluís Girona Boffi
Publicat el 22 de juny de 2023 a les 12:37
Et pot interessar
-
Economia El PIB català creix un 2,7% interanual en el segon trimestre de l'any
-
Economia Espanya i els Estats Units celebren una reunió bilateral per abordar les relacions comercials
-
Economia Josep Oliu insisteix que la probabilitat d'èxit de l'opa és «pròxima a zero»
-
Economia Israel crida a «boicotejar» el Mobile World Congress després de les acusacions de Pedro Sánchez
-
Economia Barcelona és la ciutat europea amb més inversió estrangera en intel·ligència artificial
-
Economia La inflació continua lleugerament a l'alça i puja una dècima fins el 2,4% a l'agost