El BBVA ajorna el cobrament de la comissió als usuaris dels seus caixers que no són clients

El banc suspèn la decisió que havia d'entrar en vigor aquest dilluns a l'espera de la nova normativa reguladora que té previst aprovar el govern espanyol

Publicat el 18 de setembre de 2015 a les 15:47
El BBVA ha decidit fer marxa enrere en la decisió de cobrar a partir d'aquest dilluns una comissió de dos euros als usuaris no clients del grup que utilitzessin algun dels seus caixers automàtics. El banc presidit per Francisco González ha decidit ajornar la decisió a l'espera de la nova normativa reguladora que té previst aprovar el govern espanyol precisament amb l'objectiu d'impedir-ho.

El BBVA recorda que la implantació de la comissió als no clients està recollida en els estatuts de Servired, xarxa de caixers de diferents entitats a la que pertany el grup BBVA i que està integrada per prop de 34.000 caixers al territori espanyol.

El 31 de juliol passat el Banc d'Espanya va publicar una nota informativa on indicava a les entitats del sistema financer espanyol que la retirada d'efectiu d'un caixer automàtic s'havia de considerar ''un únic servei de pagament'' i per tant només es podria carregar una única comissió amb independència que l'operació es fes en un caixer propietat de l'entitat emissora de la targeta bancària o d'una altra entitat. L'avís del Banc d'Espanya, però, estava plantejat com un suggeriment i no tenia caràcter obligatori.