El Banc Central Europeu ha injectat 489.000 milions euros als bancs, uns diners que per primera vegada es podran tornar en tres anys. D'aquesta manera, injecta també als mercats una esperança per a la crisi del deute. En total, s'ha fet un préstec a 523 bancs, entre els quals hi ha els grans bancs de l'estat espanyol. El tipus d'interès ofert no és fix, sinó que es calcularà amb la mitjana del principal tipus d'interès del BCE durant els propers tres anys. Actualment, els tipus són més baixos que mai i estan en l'1%.
La data de l'inici dels préstecs és el 22 de desembre del 2011 i el seu venciment, el 29 de gener del 2015. Les borses han respost positivament a aquesta notícia.
Algunes entitats, informa Reuters, faran servir aquests diners per comprar deute espanyol i italià
El BCE injecta 489.000 milions d'euros als bancs
En un nou intent per intentar injectar també esperança als mercats per resoldre la crisi del deute
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 21 de desembre de 2011 a les 12:22
Et pot interessar
-
Economia Freixenet anuncia un ERO que afecta 180 treballadors
-
Economia Brussel·les manté la mà estesa als EUA mentre negocia els aranzels i reclama «claredat» a Trump
-
Economia Ets mare d'un menor de tres anys? Hisenda et pot retornar 1.200 euros a la renda
-
Economia L'electricitat serà gratis gairebé tot el dissabte, amb el preu total més baix des de fa un any