El conseller delegat del gegant estatunidenc de les telecomunicacions Cisco Systems, Chuck Robbins, ha anunciat aquest dijous l'obertura d'un centre de disseny de microxips a Barcelona, després de reunir-se amb Pedro Sánchez a Moncloa i de mesos d'intensos contactes amb el Govern de la Generalitat. Serà el primer centre d'aquesta mena de la multinacional a la Unió Europea i s'ubicarà en el centre d'innovació que la tecnològica ja té a la capital catalana.
La inversió s'emmarca en el context del Perte Xip dels semiconductors, impulsat pel govern de l'Estat i que compta amb més de 12.000 milions d'euros de pressupost. Sánchez ha destacat en un comunicat que "Espanya s'està convertint en un actor clau per assolir l'objectiu de la UE d'aconseguir el 20% del mercat mundial de xips el 2030".
El govern espanyol ha explicat que la inversió s'ha concretat després que Sánchez mantingués diverses reunions prèvies amb el directiu de Cisco a Moncloa el juliol de 2021 i a l'últim fòrum de Davos, al maig d'aquest any. "Comptem amb el full de ruta, les reformes i els incentius per a atreure el talent i consolidar l'actual ecosistema espanyol", ha celebrat.
Al seu torn, el Govern català es felicita pel seu paper en aquesta incorporació. La darrera edició del Mobile World Congress, el president Pere Aragonès va visitar l’estand de la companyia i es va reunir amb Robbins, el vicepresident global de la companyia, Mark Patterson, i el director general de Cisco a l’estat, Andreu Vilamitjana. El passat 19 d’octubre, el cap de l'executiu català es va tornar a reunir a Palau amb la cúpula major de l'empresa per abordar els interessos de la companyia a Catalunya i la necessitat de dur a terme aquest impuls tecnològic en recerca i innovació en l’àmbit digital.
El nou projecte de Cisco suposa una "reafirmació" de l'aposta de la tecnològica amb l'ecosistema de digitalització d'Espanya i Europa, segons Robbins. L'empresa ha destacat la complexitat de la cadena de subministraments de microxips i la necessitat d'adoptar un "rol actiu" en la seva descongestió.
El centre de disseny de xips s'ubicarà conjuntament a les instal·lacions que ja té l'empresa a Barcelona, concretament al recinte de Ca l'Alier, una antiga nau industrial rehabilitada del barri del Poblenou. Es dedicarà al disseny i la creació de prototips de xips, però no a la fabricació com a tal dels semiconductors, un procés que ara mateix es duu a terme principalment a l'Àsia. Part del recinte és utilitzat en part per l'Ajuntament de Barcelona com un centre d'innovació urbana.
A més de Cisco, Intel també s'ha compromès a l'obertura d'un laboratori d'innovació a Barcelona amb 200 milions d'euros d'inversió, gràcies a una aliança amb el Barcelona Supercomputing Center, que afegiran uns altres 200 milions públics.
El gegant tecnològic Cisco ubicarà a Barcelona el primer centre de disseny de xips d'Europa
L'empresa de telecomunicacions estatunidenca arribarà a Catalunya després de mesos de negociacions amb la Moncloa i el Govern

- La cúpula de Cisco Systems amb el president Pere Aragonès -
- Jordi Bedmar
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de novembre de 2022 a les 14:36
Et pot interessar
-
Economia Els treballadors de l'hostaleria es revolten en ple estiu: «Ja n'hi ha prou d'esclavitud»
-
Economia Els vins catalans no s'escapen dels aranzels de Trump
-
Economia Les exportacions repunten i avancen un 7,2% al juny a Catalunya en ple debat pels aranzels
-
Economia El BBVA apuja l'aposta: porta al Suprem les exigències de la Moncloa sobre l'opa al Sabadell
-
Economia L'Ibex-35 tanca per sobre dels 15.000 punts per primer cop en 18 anys
-
Economia L'IPC puja fins al 2,3% al juliol per l'encariment de l'electricitat i els carburants