Empreses i agents socials coincideixen en valorar l’avenç general que s’apunta per trencar en model de gestió centralista, però expressen els seus dubtes en els detalls de les mesures concretes.
Membres dels diversos col·lectius que formen el Grup Impuls per Girona (GIG) s'han reunit per estudiar el futur de l'aeroport de Girona Foto: Cambra de Comerç de Girona
El GiG considera que les infraestructures de transport, ports i aeroports s’han de regir des del territori. Aquesta demanda cal basar-la en l’article 140 de l’actual Estatut de Catalunya, que marca com a competència exclusiva de la Generalitat el règim jurídic, la planificació i la gestió de ports, aeroports i heliports i altres infraestructures.
En aquest punt cal recordar que precisament en la llarga negociació de l’Estatut del 2006, ja es va deixar perdre la possibilitat de gestionar com a mínim els aeroports de Girona, Reus i Sabadell, sobretot per la manca d’acord per fer el mateix amb El Prat. No podem permetre que s’esgotin les actuals legislatures catalana i espanyola per tornar-nos a quedar a mitges.
Cal passar dels bons desitjos i de les paraules agraïdes a la ferma assegurança legal del poder determinant i decisori dels actors locals en aquesta gestió comercial.
A finals del 2002 l’Aeroport no arribava als 500.000 passatgers anuals. Cal fer memòria de que la bona labor de promoció comercial de la pròpia Generalitat, Diputació i Cambra de Comerç ha permès que s’hagi finalitzat l’any 2009 amb 5.000.000 de passatgers. Aquesta reeixida tasca compartida pels actors gironins tot i no tenir cap poder a l’Aeroport, confirma que ja estem preparats des de Girona per gestionar professionalment i amb reconeixement real la promoció comercial de la infraestructura aeroportuària de les nostres comarques.
S’ha acordat de forma unànime comunicar aquesta ferma decisió gironina al propi Conseller Nadal i també al ministre de Foment, per tal que en el procés negociador amb aquest Ministeri no es torni a perdre l’oportunitat de fa 4 anys.