El govern català i els sindicats UGT i CCOO de Catalunya crearan una comissió sobre el sector de l’automoció arran de la crisi de Volkswagen. L’òrgan, que també inclourà representants dels fabricants i de la indústria auxiliar, treballarà per "garantir" la viabilitat del sector i el manteniment dels llocs de treball. Així ho han anunciat els representants dels treballadors de SEAT, els secretaris generals de la UGT i de CCOO de Catalunya, Josep Maria Álvarez i Joan Carles Gallego, i el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, després d’una reunió aquest divendres al Palau de la Generalitat, que ha encapçalat el president de la Generalitat en funcions, Artur Mas.
Durant la reunió, el Govern també ha confirmat la seva voluntat de participar en la comissió d’alt nivell per tractar la crisi de Volkswagen al conjunt de l’estat espanyol i ha reiterat el seu compromís de mantenir ajudes la innovació a Seat en forma de crèdits tous o subvencions, que ja estaven compromeses des d’abans de la crisi i que es donaran a conèixer durant les properes setmanes.
Valoració positiva de la trobada
Després de la reunió, Puig ha lamentat que les conseqüències ja vistes de la crisi de Volkswagen només “són la punta de l’iceberg” del que està per venir. Per això, el conseller ha destacat que la reunió d’aquest divendres ha servit per refermar el compromís del Govern i dels sindicats amb el sector de l’automoció i amb el manteniment dels llocs de treball. “SEAT ha estat víctima de l’error de Volkswagen”, ha lamentat Puig.
El secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, ha valorat positivament els compromisos adquirits i ha advertit que els sindicats no acceptaran que les administracions facin “electoralisme” amb el manteniment de les inversions de Volkswagen, en relació amb les paraules del ministre d’Indústria, Jose Manuel Soria, que va apuntat que les inversions de la multinacional alemanya a Espanya estan assegurades.
Per la seva banda, el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez, ha agraït al Govern la reunió i ha volgut explicar als treballadors de la indústria “la veritat” sobre aquesta crisi: “El problema de Volkswagen és d’una fondària considerable, no tindrem les respostes de manera immediata i aquestes respostes no vindran de l’Estat ni de la Generalitat, sinó del propi grup Volkswagen”. Álvarez també ha criticat la “cadena de despropòsits” per part del ministeri d’Indústria en relació al cas Volkswagen.
El govern català, CCOO i UGT crearan una comissió d'automoció
Arran de la crisi de Volkswagen, es vol millorar la defensa dels llocs de feina i "garantir" la viabilitat del sector
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 16 d’octubre de 2015 a les 12:53
Et pot interessar
-
Economia El BBVA admet que «no pot garantir» tots els beneficis esperats de l'opa al Sabadell
-
Economia La CNMV multa Grífols amb 1,4 milions d'euros arran de l’atac de Gotham
-
Economia Pimec xifra en més de 878 milions d'euros l'impacte econòmic per a les pimes de la gran apagada elèctrica
-
Economia L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari
-
Economia El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans
-
Economia «No hi ha res garantit»: què pot passar amb l’opa al Sabadell