El Govern es compromet a fer viable el vol Girona-Madrid

Publicat el 17 d’abril de 2013 a les 11:53
L'aeroport de Girona. Foto: Nerea Guisasola

El Govern ha assegurat que des de l'Associació per a la Promoció i Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGI) ajudaran a fer viable econòmicament el vol Girona-Madrid per a qualsevol aerolínia que vulgui operar aquest enllaç. Es tracta d'una connexió llargament reivindicada al territori després que Ryanair el deixés d'operar a finals d'octubre. L'aerolínia Blue Jet assegura que té interès en recuperar-lo. El secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, ha assegurat que col·laboraran amb la companyia amb campanyes de promoció i màrqueting però afegeix que, abans, cal que Blue Jet formalitzi el seu interès posant-se en contacte amb Aena i contractant els 'slots'.

Recuperar l'enllaç aeri entre Girona i Madrid és una demanda habitual a les comarques gironines. Ha estat una connexió gairebé maleïda que ha tingut diversos pretendents però no ha acabat de funcionar. L'aerolínia Ryanair havia operat el vol, aconseguint que fos una de les rutes amb més viatgers, però l'octubre passat la van suprimir al·legant que l'increment de taxes a l'aeroport de Barajas el convertien en inviable.

Des de llavors, la nova companyia aèria d'origen català, Blue Jet, ha manifestat estar interessada en recuperar aquesta connexió. El secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, ha assegurat que des del Govern defensen que hi torni a haver aquest enllaç que, des del punt de vista de l'AGI, no és incompatible amb la connexió amb el Tren d'Alta Velocitat (TAV) entre Girona i Madrid.

Tot i això, Ricard Font ha detallat que l'interès de Blue Jet no ha passat, fins ara, de les bones intencions. "L'únic que hem tingut són converses inicials amb aquesta companyia", ha afirmat Font que afegeix que, en aquestes converses, Blue Jet ha preguntat si les administracions estarien disposades a donar un cop de mà per ajudar a fer rendible el vol. "Hem respost que si fan el vol, estem disposats a ajudar amb campanyes de promoció i màrqueting", ha concretat.

Abans de concretar aquestes campanyes de promoció, però, Font ha detallat que l'aerolínia ha de fer els passos necessaris per operar el vol des de l'Aeroport de Girona. Així, Blue Jet ha de contractar els 'slots' a Aena i ha de destinar algun avió a l'aeroport. "Com qualsevol altra aerolínia, no podem promocionar abans de fer-se", ha afirmat Font.

Segons el conveni signat entre les diverses administracions que formen part de l'AGI, destinaran en els pròxims quatre anys 28,8 MEUR a promocionar l'Aeroport de Girona. Font ha negat que tots aquests diners serveixin només per a Ryanair. "Treballem per fer atractiu l'aeroport", ha afirmat.

El pressupost anual per a promoció anual és de 7,2 MEUR. 4,2 provenen del Departament de Territori i Sostenibilitat, 968.000 euros de l'Agència Catalana de Turisme, 1,2 MEUR de la Diputació de Girona, 363.000 del Patronat de Turisme, la mateixa xifra que aporta l'Ajuntament de Girona i, finalment, la Cambra de Comerç participa amb 12.100 euros.