El govern espanyol presentarà mesures legals per reclamar a Volkswagen que retorni els 1.000 euros per vehicle que la companyia va rebre del pla PIVE per a cotxes eficients, un cop l'automobilística ha admès que va vendre a l'Estat 700.000 vehicles amb motors que oferien dades falsejades sobre les emissions de gas. Els ministeris d'Indústria i Medi Ambient i l'Advocat de l'Estat estudien una petició de compensació pels perjudicis ocasionats també als consumidors. El ministre Soria ha afirmat que la companyia li ha transmès que la situació no afectarà les inversions compromeses.
De moment encara no hi ha data per a la presentació de la demanda però fonts d'Indústria asseguren que la voluntat és no demorar el procés i fer-la efectiva "tan aviat com sigui possible". "Com més aviat es resolguin aquests problemes abans es tornarà a la normalitat, que és el que ens interessa a tots", asseguren.
Els termes exactes de la petició dependran també dels continguts que s'abordin a la reunió d'aquest dijous a Luxemburg amb els ministres de la Unió Europea dels països afectats i la comissària europea del ram, Elzbieta Bienkowska. Segons fonts d'Indústria, s'hi ha d'acordar actuacions conjuntes perquè fins ara cada estat està actuant per la seva banda. Es parlarà de la situació i els ministres compartiran informació, a més d'escoltar els últims testimonis per part de l'empresa. L'objectiu, apunten, és tancar una estratègia per resoldre el problema per als consumidors i per a les arques de l'estat.
El govern espanyol prepara accions contra Volkswagen pels motors manipulats
L'empresa automobilística assegura que la situació no afectarà les inversions compromeses ni a plantilla
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de setembre de 2015 a les 11:49
Et pot interessar
-
Economia Brussel·les obre un procediment d'infracció a l'Estat per la intervenció en l'opa del Sabadell
-
Economia El govern espanyol estudia la retirada d'oli d'oliva per evitar l'excés d'oferta
-
Economia BBVA Research adverteix d'una desacceleració de l'economia catalana el 2026
-
Economia Una coneguda marca de roba es declara en fallida i tanca 200 botigues
-
Economia L'IPC repunta dues dècimes al juny a Catalunya i se situa en el 2%
-
Economia Emprenedors i emprenyadors, també amb el finançament