TP Ferro, la concessionària del tram transfronterer del tren d'alta velocitat, assegura que "lluitarà fins al final" per arribar a un acord amb els creditors que li permeti evitar la fallida. El seu director general, Petros Papaghiannakis, subratlla que el deute milionari que arrosseguen "es deu a una sèrie de factors que estan fora de control " de l'empresa vinculada a Florentino Pérez i que han provocat que el trànsit al túnel del Pertús no sigui l'esperat. Entre d'altres, Papaghiannakis atribueix el concurs de creditors a la manca d'inversió estatal al Corredor Mediterrani. Si no hi ha acord i la concessionària es veu abocada a la liquidació, el director general ja avança però que aquesta es farà de manera "ordenada" amb els dos estats. Mentrestant, enmig de la incògnita, aquest divendres s'ha fet un dels simulacres d'emergència anuals al túnel. Aquest 2016, per primer cop, s'ha simulat l'accident d'un tren de mercaderies.
La concessionària del túnel del Pertús de l'AVE, immersa en concurs de creditors des del setembre, està formada a parts iguals per l'espanyola ACS i la francesa Eiffage. Després que tant l'estat espanyol com el francès es neguessin a assumir el seu forat comptable (que es calcula en 500 milions d'euros) l'empresa té de temps fins a mitjans juny per intentar arribar a un acord amb els creditors que li permeti evitar la fallida.
El seu director general, Petros Papaghiannakis, assegura que lluitaran "fins al final" per remuntar la situació. "De moment és difícil fer una previsió, però allò que és cert és que tothom treballa dur per aconseguir un acord", indica. Si això passa, i el jutjat mercantil de Girona avala la proposta de conveni, TP Ferro podria superar el concurs.
Sinó, la concessionària es veuria abocada a la fallida. "És veritat que estem en un període determinant, i estem fent tot el possible per evitar la liquidació; però tot i això, si s'hi arriba arribant, el procés es faria de manera ordenada i coordinada amb els dos estats per evitar posar en perill la continuïtat del servei", ha subratllat Papaghiannakis.
Mentrestant, el rellotge corre. A priori, el termini per arribar a un acord s'acaba el proper 16 de juny. El director general admet que TP Ferro ha arribat a la situació actual per un "problema d'ingressos que vénen de la manca de trànsit" que registra el túnel del Pertús. I és que, al tram transfronterer de l'AVE, tant el pas de combois d'alta velocitat com el de mercaderies no és l'esperat.
El túnel transfronterer de l'AVE lluitarà «fins al final» per evitar la fallida
TP Ferro, la concessionària de la infraestructura vinculada a Florentino Pérez, atribueix el concurs de creditor a la manca d'inversió al Corredor Mediterrani
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 04 de juny de 2016 a les 06:30
Et pot interessar
-
Economia Oliu espera que el govern espanyol tingui en compte «els perjudicis» de l'opa del BBVA
-
Economia Es quadrupliquen els forns de grans cadenes en deu anys a Barcelona: ja n'hi ha més de 300
-
Economia Helena Garcia Melero, Pilarín Bayés o Aitana Bonmatí: les 100 dones catalanes més influents
-
Economia El Banc Sabadell «no és imprescindible»: les raons de Competència per avalar l'opa
-
Economia El Parlament demana al Govern d'Illa «contundència» per frenar l'opa del BBVA al Sabadell
-
Economia Pere Aragonès, Artur Mas i Ximo Puig s'oposen a l'opa del BBVA al Sabadell