Gonzalo Bernardos explica com finançar la Catalunya independent

Publicat el 05 de desembre de 2014 a les 15:36

Gonzalo Bernardos Foto: RAC1



Gonzalo Bernardos, professor d'Economia de la Universitat de Barcelona i un dels economistes més prolífics en l'espai mediàtic català i estatal, ha apuntat en diverses intervencions a La Nit a RAC1 com finançar una virtual Catalunya independent. 

Segons Bernardos, la mare dels ous passaria per “crear una moneda pròpia i devaluar-la davant de l'euro”. Una decisió que, segons l'economista, implicaria un fort creixement de dos puntals de l'economia catalana: les exportacions i el turisme. 

Ara bé, la creació de la moneda i la seva devaluació davant la moneda de referència a Europa comportaria un risc molt elevat d'inflació. Per contrarestar aquesta tendència, Bernardos recomanaria mantenir els salaris de l'empresa privada i dels funcionaris per sota l'increment de la inflació anual. Una massa salaria controlada.  

Segons aquesta tesi, l'economista considera que amb una competitivitat elevada per la devaluació de la moneda, incrementaria el turisme i les exportacions i, per tant, abaixaria els nivells d'atur. “Hi hauria més feina però els salaris no creixerien per sobre la inflació, per tant, serien més baixos que l'increment del cost de la vida”. Comptat i debatut hi hauria més llocs de feina però més barats. “El secret per tenir un país independent i viable econòmicament passaria per no generar inflació”, assegura Gonzalo.