Un jutjat de Barcelona investiga els dos germans de Felip Puig, conseller d'Empresa i Ocupació, per un suposat delicte de blanqueig de capitals, ja que a finals de l'any passat haurien rebut gairebé mig milió d'euros de part de Jordi Pujol Ferrusola, fill de l'expresident de la Generalitat, amb transferències procedents de llocs com Gibraltar i els Països Baixos. El Banc d'Espanya va bloquejar dues de les cinc transferències i la policia espanyola va denunciar el cas el passat juliol. Ara el jutge ha demanat més informació a la policia i ha permès als dos afectats, Oriol i Jordi, personar-se a la causa, encara que no estan imputats, segons han explicat a l'ACN fonts judicials.
Segons ha publicat el diari 'El País', Jordi Puig va ser soci de Jordi Pujol Ferrusola, imputat per delictes econòmics a l'Audiència Nacional, i la policia sospita que el fill de l'expresident català hauria fet arribar fons al seu soci a través d'una empresa del germà d'aquest últim, Oriol Puig, actualment director del Servei Meteorològic de Catalunya. Es dóna la circumstància que Pujol Ferrusola i el germà gran dels Puig, el conseller, també eren amics.
El passat desembre, Jordi Puig va rebre en diversos comptes d'empreses seves domiciliades a Catalunya Banc cinc transferències per un valor total de 480.000 euros. Dues d'aquestes procedien de Gibraltar i els Països Baixos, però el banc català les va bloquejar per sospites de blanqueig. De les altres tres transferències, procedents de l'estat, dues eren d'Oriol Puig, en concret d'una empresa de vins. Una de les transferències el mateix fons d'inversió gibraltareny que havia intentat fer l'ingrés va pagar 90.000 euros a la viniteca d'Oriol Puig i l'endemà aquest els va transferir al seu germà. El Banc d'Espanya ha prohibit que els comptes de Jordi Puig rebin més fons.